Fysikk 2 V2018

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

SindREA3005

notebook skrev:Er det ikke slik at vi finner akselerasjonen på hele systemet? Så det blir
Bilde
Da blir a=1.2m/s^2
Ja, det blir nok riktig sånn. Siden klossen og loddet henger sammen i samme system får de samme akselerasjon, men i forskjellige retninger. Gir mening at man må dele på den samla massen da.
Håper ikke jeg mista mer enn ett poeng på det. Og det er vel følgefeil hvis jeg gjorde det samme i 6d?
notebook
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 22/01-2012 23:23

Ja man trekkes bare én gang for en slik feil
kul123

Hvordan gikk multiple-choice for folk da, har dere sjekket fasit? Ser snittet foreløpig er lavt i år:/
notebook
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 22/01-2012 23:23

kul123 skrev:Hvordan gikk multiple-choice for folk da, har dere sjekket fasit? Ser snittet foreløpig er lavt i år:/
Fikk feil på en del, bl.a. den med det elastiske støtet og hvordan bevegelsesmengden endra seg. Tenkte at endringen skulle være 0 fordi, teknisk sett, er absoluttverdien uendret.
Flerovium
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 14
Registrert: 18/02-2018 01:20

Hei dere,
Laster opp utkast til løsningsforslag fra fysikklæreren min. Den har ikke blitt gjennomgått av andre, så forbehold om feil.

Edit: la ved riktig fil
Vedlegg
Fysikk 2 V18 løsning -selvlaget (1).pdf
(1.78 MiB) Lastet ned 1732 ganger
Sist redigert av Flerovium den 29/05-2018 00:06, redigert 1 gang totalt.
notebook
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 22/01-2012 23:23

Flerovium skrev:Hei dere,
Laster opp utkast til løsningsforslag fra fysikklæreren min. Den har ikke blitt gjennomgått av andre, så forbehold om feil.
Virker som filen er korrupt? Kan du laste opp som PDF?
Flerovium
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 14
Registrert: 18/02-2018 01:20

notebook skrev:
Flerovium skrev:Hei dere,
Laster opp utkast til løsningsforslag fra fysikklæreren min. Den har ikke blitt gjennomgått av andre, så forbehold om feil.
Virker som filen er korrupt? Kan du laste opp som PDF?
Oi, lastet visst opp feil fil! Fikset det nå i posten.
notebook
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 22/01-2012 23:23

Flerovium skrev: Oi, lastet visst opp feil fil! Fikset det nå i posten.
Lyst til å påpeke at læreren har gjort en feil i 4d). Det er brukt startfarten FØR støtet sammen med Lea (12m/s istedenfor 6.4m/s). Da får man feil avstand.
fysikkeksamen

Hei!

Hvor sjekker man det foreløpige snittet for i år? :D
Vg.no

fysikkeksamen skrev:Hei!

Hvor sjekker man det foreløpige snittet for i år? :D
På Udir.no.

Der pleier de å legge ut såkalte eksamensveiledninger.
Fysikk2

Forhåndssensuren ( sjå Udir sine nettsider ) , basert på 2375 eksamenssvar , viser ein førebels snittkarakter på 3.16.
dtabuse@yahoo.com

ggg skrev:tror jeg muligens svarte feil på den
Jeg tenkte at radielt utover så er "vinkelen" mellom feltlinjene større. Men når jeg tenker meg om så kommer d an på hvor mange linjer en forestiller seg..
Svar