oppg 6 del1 s2 2018

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
madde97

Forstår ikke oppgave 6 del 1 Matte s2 2018.. noen som kan forklare?
Emilga
Riemann
Riemann
Innlegg: 1552
Registrert: 20/12-2006 19:21
Sted: NTNU

Kan du fortelle litt om hva du har prøvd selv?

Både oppgaven og løsningsforslag ligger her: https://matematikk.net/side/S2_Hovedside

Hjelper det?
Madde97

Sliter mest med B oppgaven.. synes forklaringen på løsningsforslagene var uforståelig
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Du trenger hjelp til å forstå en oppgave, og trenger bedre/annerledes forklaring.

Jeg trenger hjelp til å forstå hva det er du ikke forstår, og trenger bedre/annerledes forklaring.

Å si "jeg skjønner ikke" er ikke til stor hjelp. Det er lettere å hjelpe deg hvis du forklarer HVA det er du ikke forstår. Hvor langt kommer du selv? Er det et begrep eller en spesifikk setning du ikke vet hva betyr?
Bilde
Madde97

Aleks855 skrev:Du trenger hjelp til å forstå en oppgave, og trenger bedre/annerledes forklaring.

Jeg trenger hjelp til å forstå hva det er du ikke forstår, og trenger bedre/annerledes forklaring.

Å si "jeg skjønner ikke" er ikke til stor hjelp. Det er lettere å hjelpe deg hvis du forklarer HVA det er du ikke forstår. Hvor langt kommer du selv? Er det et begrep eller en spesifikk setning du ikke vet hva betyr?
Å forklare hvorfor x er større enn 0 og mindre enn 6 for alle verdier av X. Det er det som er problemet mitt
Madde97

0 mindre enn f(x) , f(x) mindre enn 6
Verake
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 20/07-2018 13:17
Sted: Amsterdam

Emilga skrev:Kan du fortelle litt om hva du har prøvd selv?

Både oppgaven og løsningsforslag ligger her: https://matematikk.net/codesside/S2_Hovedside

Hjelper det?
Takk for at du deler!
Svar