Mange finner bevis vanskelig. Her er rom for spørsmål vedrørende bevis, og for å dele dine bevis med andre. Vi tenker først og fremst videregående nivå, men det er ingen begrensninger her.
Men for å gjøre det litt mer interessant, så innfører jeg at . Hele beviset lar seg fremdeles gjennomføre frem til siste linje. Her er en illustrasjon av det jeg har kommet frem til så langt:
Fra det jeg har skrevet i hvitt på høyre side, så gjenstår det bare å vise at , så er beviset fullført, men det er der jeg går på en ørliten smell.
Jepp, jeg liker det beviset. Jeg liker også beviset som innebærer å potensrekkeutvikle trig-funksjonene. Men dette er tiltenkt R2-kurset, så jeg kan ikke basere meg på antakelsen om at komplekse tall og/eller rekkeutvikling er kjent.
Men det minner meg på at jeg har en spilleliste om komplekse tall, OG en spilleliste om rekkeutvikling, der jeg i begge tilfeller ikke er sikker på hva neste video burde være. Disse bevisene kan være kortsiktige mål som gir en pekepinn for hvor det gir mening å fortsette.