R2 eksamen- hvordan skal jeg forberede meg?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Banan
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 28/05-2017 15:25

Hei

Håper alle er fornøyd med skriftlig trekket! Kom opp i R2 og lurer på hvordan jeg skal forberede meg. Jeg har gjort alle eksamensettene som øving til fagdagen vi hadde just på mandag og fikk sekser på den og har fått 6-sere hele året, men vet at det er super vanlig å gå ned en karakter på eksamen.

Noen som har gode tips evt flere oppgaver jeg kan gjøre? Har virkelig lyst på en sekser!

Takk
Gjest

Hvis du alt har veldig gode karakterer og har gjort alle eksamensoppgavene tror jeg du kan få mye nytte ut av å gjøre mattenøtter. Om det er noen oppgaver som skal felle deg må det vel være slike. Du kan f.eks. tråle gjennom abeloppgavene for å bygge forståelse for hvordan du skal svare på noe som kanskje ikke ble dekket av læreboka på en god måte.

Også er det ingen grunn til å bekymre seg for nedsatt karakter om du ikke vet at læreren din er for snill med deg allerede
Banan
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 28/05-2017 15:25

Gjest skrev:Hvis du alt har veldig gode karakterer og har gjort alle eksamensoppgavene tror jeg du kan få mye nytte ut av å gjøre mattenøtter. Om det er noen oppgaver som skal felle deg må det vel være slike. Du kan f.eks. tråle gjennom abeloppgavene for å bygge forståelse for hvordan du skal svare på noe som kanskje ikke ble dekket av læreboka på en god måte.

Også er det ingen grunn til å bekymre seg for nedsatt karakter om du ikke vet at læreren din er for snill med deg allerede

Lol, det går dritt med abelkonkurransen hvert år. Nei, jeg føler ikke at læreren er for snill, men mer det at jeg har merket at jeg har sett flere av oppgavene vi har hatt på prøver fra en tidligere eksamener, så., Og det gjør at jeg begynner å tvile meg selv så sykt.

Jeg har bare så lyst til å gjøre det bra
Tusen takk
nailfraw

Jeg skal også ha R2 eksamen, men som privatist uten skole.
Jeg behersker derivasjon og intagrelaoppgavene i starten. Litt av diffligning på del 1. Og kanskje en funksopwpgave der jeg bruker CAS (som jeg egentlig ikke er noe flink på). Så jeg renger med noe som ca. 15-20 +- i poeng. Lurer på om det blir nok i å bestå.

Jeg tenker å se næremere på en del CAS oppgaver også.

ps: Er det sånn at del 2 skal skrives på PC? altså at de ikke tar imot regneark i svar?


Hvis noen her noen tips til å "bestå" så si gjerne fra :P
Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

nailfraw skrev:Jeg skal også ha R2 eksamen, men som privatist uten skole.
Jeg behersker derivasjon og intagrelaoppgavene i starten. Litt av diffligning på del 1. Og kanskje en funksopwpgave der jeg bruker CAS (som jeg egentlig ikke er noe flink på). Så jeg renger med noe som ca. 15-20 +- i poeng. Lurer på om det blir nok i å bestå.

Jeg tenker å se næremere på en del CAS oppgaver også.

ps: Er det sånn at del 2 skal skrives på PC? altså at de ikke tar imot regneark i svar?


Hvis noen her noen tips til å "bestå" så si gjerne fra :P

Skal fortiden være noen indikator ligger vel poenggrensene på 12,24,35,45,56 på henholdsvis karakterene 2,3,4,5,6. Dog skal det sies at det kan variere noe fra år til år og helhetsinntrykket er ofte viktig.
Banan
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 28/05-2017 15:25

nailfraw skrev:Jeg skal også ha R2 eksamen, men som privatist uten skole.
Jeg behersker derivasjon og intagrelaoppgavene i starten. Litt av diffligning på del 1. Og kanskje en funksopwpgave der jeg bruker CAS (som jeg egentlig ikke er noe flink på). Så jeg renger med noe som ca. 15-20 +- i poeng. Lurer på om det blir nok i å bestå.

Jeg tenker å se næremere på en del CAS oppgaver også.

ps: Er det sånn at del 2 skal skrives på PC? altså at de ikke tar imot regneark i svar?


Hvis noen her noen tips til å "bestå" så si gjerne fra :P
Hei

Ja, del 2 er på PC, men du kan fortsatt legge til vedlegg. Men da må du passe deg for oppgaver som sier "Bruk CAS" osv. Egt anbefaler jeg ikke at du legger til vedlegg på del 2 siden det blir ofte stress med at du må ha alt riktig dokumentert osv. før de 5 timene er over, såå.

Uansett lykke til!
Svar