R2 Del 2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
KVruten
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 17/08-2018 21:42

Jeg skal ha R2 eksamen på fredag neste uke og jeg føler at jeg har god kontroll på det meste på del 1, men med en gang jeg kommer til del 2 så stopper det opp. Hovedgrunnen til det er at jeg ikke er no dyktig med geogebra vil jeg si. Jeg vet ikke hvilke kommandoer som skal brukes og etter det så er det ikke mye jeg får gjort. Er det noen som har no tips til hvordan jeg kan bli bedre på geogebra ? Og hvordan jeg kan forberede meg bedre til del 2 ?
Gjest34

Stiller meg bak denne. En geogebra forklaring for R2 hadde vært så bra hvis noen har. Har ikke tilgang til en lærer som kan gi meg noen hefter eller no siden jeg tar opp faget helt alene.
Har kontroll på regningen i del 1 bortsett fra funksjonsoppgaver der. Rekker ikke å lære meg hele kapittelet heller.
Markus
Fermat
Fermat
Innlegg: 767
Registrert: 20/09-2016 13:48
Sted: NTNU

Gyldendal har laget hefter som forklarer hvordan man kan bruke geogebra utifra 1T,R1 og R2.

Digitale verktøy for Sigma 1T: Geogebra
Digitale verktøy for Sigma R1: Geogebra
Digitale verktøy for Sigma R2: Geogebra
Moran

Oh takk. Den var til hjelp. Skal få skrevet den ut og bli kjent med det
Johanne00

Er det meg eller er https://campus.inkrement.no/1274113/4869 så j******vlig bra?
Kunne ingenting om vektorer for akkurat en uke siden. Lest meg opp på vektor fra r1 på en dag. Den satt bra. Så så jeg på videoene på campus på r2(vektor/romgeometri og brukte 2 dager. Nå kan jeg liksom det meste om vektorene i r2 også. Er ikke noe spesielt flink R2-elev heller.
Svar