Fysikk 2 Eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Torsteinr
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 24/05-2019 14:36

Hvordan gikk eksamen? De fleste jeg har snakket med syntes denne var lett i forhold til tidligere eksamen
Sindre9982

Torsteinr skrev:Hvordan gikk eksamen? De fleste jeg har snakket med syntes denne var lett i forhold til tidligere eksamen
Jeg vil bare bestå men synes det er vel mange oppgaver forhold til tiden.
Gjorde ikke de to siste magnetiske oppgavene. Gjorde ok oppgave 3 og og 4, mens på 2 så sleit jeg litt.
Fysikkusikkerheten

Å bevise Ek: formlen ioppgave 2. Får jeg fullutleling hvis jeg nevner at G og 1/2mv^2 der v er sirklingsfarten, skal legges sammen? Jeg slet med selve ligningdelingen. Men lot som at jeg gjorde ligningen bare hvis dere skjønner. Altså jeg satte G og 1/2 mv^2 ved siden av hverandre og lot som jeg gjorde ligningen.
Higgs bozon

Torsteinr skrev:Hvordan gikk eksamen? De fleste jeg har snakket med syntes denne var lett i forhold til tidligere eksamen
Det gikk greit på del 2 stort sett alt rett men avkryssingen på del 1 er jeg meget spent på. Så kunne noen ha lagt ut en fasit til avkryssingsoppgavene på del 1
Gjest

Det gikk til granskogen
Erlend Slank

Eg synest eksamen var veldig vanskelig i år samenliknet med andre eksamenar.
Torsteinr
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 24/05-2019 14:36

Higgs bozon skrev:
Torsteinr skrev:Hvordan gikk eksamen? De fleste jeg har snakket med syntes denne var lett i forhold til tidligere eksamen
Det gikk greit på del 2 stort sett alt rett men avkryssingen på del 1 er jeg meget spent på. Så kunne noen ha lagt ut en fasit til avkryssingsoppgavene på del 1
Måtte bare le av Arya og Jon spørsmålet :lol:
geheffe
Cayley
Cayley
Innlegg: 91
Registrert: 24/05-2019 15:11
Sted: NTNU

Synes noen av avkrysningsoppgavene var ganske tricky, og den siste induksjonsoppgaven var ganske mye arbeid (no pun intended)
[tex]\pi \approx e \approx 2[/tex]
Przemek
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 25/05-2019 10:59

Hvor mye % trenger man for å bestå? Er det 40% på privatisteksamener eller?
Gjest

hvordan ble grafen på oppgave 6d?
Verann

Przemek skrev:Hvor mye % trenger man for å bestå? Er det 40% på privatisteksamener eller?

Hahahha da har jeg vel ikke sjans.
RIP studie til høsten
Torsteinr
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 24/05-2019 14:36

Gjest skrev:hvordan ble grafen på oppgave 6d?
Fart stigende frem til sløyfa kommer inn i B-feltet, inni B-feltet er farten konstant, og så stigende fart utav feltet igjen.
Torsteinr
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 24/05-2019 14:36

Przemek skrev:Hvor mye % trenger man for å bestå? Er det 40% på privatisteksamener eller?
Toeren ligger vel på 25%
Gjest

Verann skrev:
Przemek skrev:Hvor mye % trenger man for å bestå? Er det 40% på privatisteksamener eller?

Hahahha da har jeg vel ikke sjans.
RIP studie til høsten
fant dette (vet ikke om det stemmer helt):
6: 95 - 100 %
5: 80 - 94 %
4: 65 - 79 %
3: 45 - 64 %
2: 25 - 44 %
1: 0 - 24 %
jafra

Przemek skrev:Hvor mye % trenger man for å bestå? Er det 40% på privatisteksamener eller?
På Vår 2018-settet var karaktergrensene cirka slik:
Karakteren 1 0 % – 23 %
Karakteren 2 24%–41%
Karakteren 3 42%–56%
Karakteren 4 57%–71%
Karakteren 5 72%–88%
Karakteren 6 89%–100%
Svar