Biologi 2 Eksamen 2019 vår

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

abdi-1
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 27/05-2019 14:58

Vi får svar 21.juni

Men hvor lugger flervalgsoppgavene? kan du linke????
baluba

Gjest skrev:Når får man karakteren tilbake?
Tror det er 2-3 uker. Mener å ha lest noe om at fellessensur er 15. juni eller noe i den gata, så pleier å komme et par dager etter dette.
baluba

abdi-1 skrev:Vi får svar 21.juni

Men hvor lugger flervalgsoppgavene? kan du linke????

https://sokeresultat.udir.no/eksamensop ... 02&start=1

Gå inn på den nest øverste filen (den som heter vurderingsskjema), så kan du laste ned et excelark med løsning på flervalg. Der kan du på en måte "beregne" hvilken karakter du får ved å plotte inn hvor mange poeng du (tror) har på de ulike oppgavene.
gjest9999

Gjest skrev:Når får man karakteren tilbake?
Innen 21. juni
Banan
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 28/05-2017 15:25

Hei

Har sett på vurderingsskjemaet og ser at jeg har 3 feil på flervalgen og på del 2 oppg. 3 c tastet jeg feil og sa at genotypen for kort skjegg var Aa, noe som skulle være aa. Egt hadde jeg definert genotypen for kort skjegg som aa, riktig, men tasta feil. Dermed på c2 fortsatte jeg med samme Aa, men når jeg bestemte utspaltningsforhold var allelet for kort skjegg riktig. Hvor mye kommer jeg til å trekkes? Har jeg mistet 6-eren?
Hermann988

Noen som har biologi eksamensoppgave hefte for våren 2019? :D
Gjest

Banan skrev:Hei

Har sett på vurderingsskjemaet og ser at jeg har 3 feil på flervalgen og på del 2 oppg. 3 c tastet jeg feil og sa at genotypen for kort skjegg var Aa, noe som skulle være aa. Egt hadde jeg definert genotypen for kort skjegg som aa, riktig, men tasta feil. Dermed på c2 fortsatte jeg med samme Aa, men når jeg bestemte utspaltningsforhold var allelet for kort skjegg riktig. Hvor mye kommer jeg til å trekkes? Har jeg mistet 6-eren?
Mister vel ett poeng for det, så da har du totalt mista 4 poeng. Grensen for 6 ligger på 89%, som tilsvarer 5/6 poeng feil. I så fall er du jo innafor
gjest_t

Har løsningsforslaget kommet ut?
Aminoo

Gjest skrev:
Banan skrev:Hei

Har sett på vurderingsskjemaet og ser at jeg har 3 feil på flervalgen og på del 2 oppg. 3 c tastet jeg feil og sa at genotypen for kort skjegg var Aa, noe som skulle være aa. Egt hadde jeg definert genotypen for kort skjegg som aa, riktig, men tasta feil. Dermed på c2 fortsatte jeg med samme Aa, men når jeg bestemte utspaltningsforhold var allelet for kort skjegg riktig. Hvor mye kommer jeg til å trekkes? Har jeg mistet 6-eren?
Mister vel ett poeng for det, så da har du totalt mista 4 poeng. Grensen for 6 ligger på 89%, som tilsvarer 5/6 poeng feil. I så fall er du jo innafor

Hei, hvordan vet du karakter grensa, har sett på nettet at man må få mer enn 90% riktig for å bestå!!! Det gir ikke no mening
Svar