1P+2P+S1+S2 på vitnemål? Mulig?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Konglen
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 12/08-2019 22:59

Skal ta dette som privatist over en periode. Jakter bare på et høyest mulig snitt her, så jeg lurer på følgende:

1T+S1+S2 er den naturlige veien å gå, det vet jeg. Noe som vil gi tre karakterer på vitnemålet. Men, siden det faktisk er mulig å ta 1P+2P for gen. studiekompetanse, og S1+S2 som ekstra realfag, vil man kunne få alle disse karakterer på vitnemålet? Altså 4 stk?

Gitt at man får toppkarakterer i ALT, så vil 4 karakterer dra opp snittet vs 3 karakterer.

Noen som vet hvordan dette funker? I såfall sier jeg mange mange takk :D
geir72

Konglen skrev:Skal ta dette som privatist over en periode. Jakter bare på et høyest mulig snitt her, så jeg lurer på følgende:

1T+S1+S2 er den naturlige veien å gå, det vet jeg. Noe som vil gi tre karakterer på vitnemålet. Men, siden det faktisk er mulig å ta 1P+2P for gen. studiekompetanse, og S1+S2 som ekstra realfag, vil man kunne få alle disse karakterer på vitnemålet? Altså 4 stk?

Gitt at man får toppkarakterer i ALT, så vil 4 karakterer dra opp snittet vs 3 karakterer.

Noen som vet hvordan dette funker? I såfall sier jeg mange mange takk :D
Tenkt mye av det samme. Beste er å høre med skolen for sikkerhetsskyld.Men burde kanskje gå. Du kan evt også prøve å legge til matematikk x, har få timeantall så er ikke så stort pensum. Men er forsiktig om du tar x fag, fordi jeg gikk på den bommen at jeg både valgte geofag 1 og geofag x, hvor jeg bare kunne velge en av de. X-fagene har få timeantall, evt se litt på timeantall for de ulike fagene.
Konglen
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 12/08-2019 22:59

geir72 skrev:
Konglen skrev:Skal ta dette som privatist over en periode. Jakter bare på et høyest mulig snitt her, så jeg lurer på følgende:

1T+S1+S2 er den naturlige veien å gå, det vet jeg. Noe som vil gi tre karakterer på vitnemålet. Men, siden det faktisk er mulig å ta 1P+2P for gen. studiekompetanse, og S1+S2 som ekstra realfag, vil man kunne få alle disse karakterer på vitnemålet? Altså 4 stk?

Gitt at man får toppkarakterer i ALT, så vil 4 karakterer dra opp snittet vs 3 karakterer.

Noen som vet hvordan dette funker? I såfall sier jeg mange mange takk :D
Tenkt mye av det samme. Beste er å høre med skolen for sikkerhetsskyld.Men burde kanskje gå. Du kan evt også prøve å legge til matematikk x, har få timeantall så er ikke så stort pensum. Men er forsiktig om du tar x fag, fordi jeg gikk på den bommen at jeg både valgte geofag 1 og geofag x, hvor jeg bare kunne velge en av de. X-fagene har få timeantall, evt se litt på timeantall for de ulike fagene.
Takk for svar og tips geir72. Skal sjekke ut det med matte x. Jeg spurte om det samme på ung.no også, og fikk dette svaret - ganske samstemt med ditt svar:

«Hei
Det er begrensninger i overlappende fag på et vitnemål, men det er mange forhold som spiller inn. Derfor kan vi ikke svare deg konkret.

Du må snakke med den som er vitnemålsansvarlig på den skolen som skal lage vitnemålet ditt for å få et konkret svar.

Lykke til!»
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Vil bare legge til at jeg tok R1 og R2 som privatist og fikk ikke ha disse på vitnemålet mitt når jeg gikk yrkesfag og tok 1py.
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Det er lov å ha S1,S2 og 2P på vitnemålet samtidig, men det er ikke lov å ta S1 og 2P samtidig som elev. Dvs det er mulig å ta S1 i vg2 og 2P i vg3.

Men dobbeltsjekk med vitnemålsansvarlig som skal lage vitnemål. Mener å huske dette kan finnes i rundskriv UDIR 1-2019.

Mvh,
Vaktmester
Konglen
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 12/08-2019 22:59

Hmm, fikk svar fra en slik "vitnemålsansvarlig" nå.

Hun sa at 2P og S2 IKKE kunne være på samme vitnemål, da det var overlappenede pensum elns. Så for S-matte, var valgene en av de følgende:

1P+S1+S2
eller
1T+S1+S2

Men Vaktmestern, du mener bestemt det over ikke stemmer?
Svar