Likningar med parentesar 2

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Egiljang
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 06/08-2019 12:40

Hei

Eg treng hjelp til ei oppgåve der eg ikkje får svaret mitt til å stemma med fasiten. Oppgåvar har eg forsøkt å løysa nokre gongar etter å repetert reknereglar her og i læreboka.

Oppgåvetekste lyder slik: Løys likninga

Oppgåva lyder slik: [tex]x-3(x-\frac{1}{2})=3+\frac{1}{2}(x-\frac{1}{3})[/tex]

Fasit gir svaret: x = -[tex]\frac{8}{15}[/tex]

I utrekninga mi har eg forsøkt å nytta 6 som fellesnemnar og forsøkt å ganga ut parentesane først.

Utrekninga mi ser slik ut (vedlegget under).

Eg set svært pris på svar som kan visa meg kva eg har oversett eller gjort feil i utrekninga . :)
Vedlegg
Likningar med parentes 2.PNG
Likningar med parentes 2.PNG (8.49 kiB) Vist 2674 ganger
DennisChristensen
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 826
Registrert: 09/02-2015 23:28
Sted: Oslo

Feilen din er siste ledd på venstre side av linje 2. Det ser ut som du har multiplisert 3 med 2 istedenfor å dividere. I tillegg har du erstattet -1/6 med -1/3 i siste ledd på høyre side i linje 3. Dette gir deg feil svar. Til slutt har du en slurvefeil i siste linje. Du har kun lov til å gjøre det samme på begge sider, så du må ikke dele på -15x på venstre side, men heller -15, slik du har gjort på høyre side. Resten er riktig, så om vi justerer feilene dine blir linje 4 seende slik ut: $$6x - 18x + 9 = 18 + 3x - 1.$$ Klarer du resten selv nå?
Egiljang
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 06/08-2019 12:40

DennisChristensen skrev:Feilen din er siste ledd på venstre side av linje 2. Det ser ut som du har multiplisert 3 med 2 istedenfor å dividere. I tillegg har du erstattet -1/6 med -1/3 i siste ledd på høyre side i linje 3. Dette gir deg feil svar. Til slutt har du en slurvefeil i siste linje. Du har kun lov til å gjøre det samme på begge sider, så du må ikke dele på -15x på venstre side, men heller -15, slik du har gjort på høyre side. Resten er riktig, så om vi justerer feilene dine blir linje 4 seende slik ut: $$6x - 18x + 9 = 18 + 3x - 1.$$ Klarer du resten selv nå?

Hei :D

Tusen takk for svaret DennisChristensen.

Med utbetring av feila vart den fjerde linja mi som du skreiv, 6x - 18x + 9 = 18 + 3x -1.
Svaret stemde også med fasit.
Svar