2p-eksamen vår2020

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

stinemariii

Hei! Er det noen som har hatt 2P eksamen idag og kan legge ut oppgaven? Vi fikk ikke ta den med.
Er så spent på karakteren da jeg følte jeg fikk til det meste men er i tvil på noen av oppgavene!
Sophia

Finner inte vart man lägger upp den men skriv din Mail adress så kan jag sända!
marmor

Jeg hadde den også! Vil gjerne ha fasit/andres besvarelse for å sammenligne:)
rorodin

Ja, samme her!
Gjest

Hva svarte dere på oppgave 4 på del 2? Den oppgaven med hoppekreps altså
Gjest

Fikk noen andre svaret 9*10^5 på oppgave 4 på del 1? (Den oppgaven med hengelåsene på broen i Paris)
Gjestgjest

Gjest skrev:Fikk noen andre svaret 9*10^5 på oppgave 4 på del 1? (Den oppgaven med hengelåsene på broen i Paris)
Jeg fikk samme svar :) slik tenkte jeg
45 tonn = 45 000 kg
1kg = 1000g
1 hengelås =50g
45 000kg * 1000= 45 000 000 gram

45 000 000/50 = 900 000= 9,00*10^5
Gjjest

Er det noen som har fått tak i et løsningsforslag enda?
Gjest

Nei, tror ikke det har kommet ut noe løsningsforslag enda
Gjest

Gjestgjest skrev:
Gjest skrev:Fikk noen andre svaret 9*10^5 på oppgave 4 på del 1? (Den oppgaven med hengelåsene på broen i Paris)
Jeg fikk samme svar :) slik tenkte jeg
45 tonn = 45 000 kg
1kg = 1000g
1 hengelås =50g
45 000kg * 1000= 45 000 000 gram

45 000 000/50 = 900 000= 9,00*10^5
Ja okei bra! jeg tenkte på samme måte
Sophia

Jag har ett lösningsförslag som en av våra lärare lagat! Finner inte hur jag lägger till filen och laddar den upp här??
Gjjest

Sophia skrev:Jag har ett lösningsförslag som en av våra lärare lagat! Finner inte hur jag lägger till filen och laddar den upp här??
usikker, om du orker kan du jo prøve å screenshot/bilde og lime det inn i tekstfeltet her :)
zoz

Sophia skrev:Jag har ett lösningsförslag som en av våra lärare lagat! Finner inte hur jag lägger till filen och laddar den upp här??
kan du sende løsningsforslaget til meg og :D
Gjestebruker

Det er mer rimelig å laste opp et løsningsforslag enn at hver person som tok 2p eksamen skal legge til sin epost adresse i tråden. Det er også lettere å avdekke eventuelle feil hvis de skulle forekomme ved å la andre brukere se på
rorodin

Gjestebruker skrev:Det er mer rimelig å laste opp et løsningsforslag enn at hver person som tok 2p eksamen skal legge til sin epost adresse i tråden. Det er også lettere å avdekke eventuelle feil hvis de skulle forekomme ved å la andre brukere se på
Helt enig!
Svar