R2 v20

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

HNJR
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 12/05-2016 19:50

camillesky1 skrev:
HNJR skrev:Er det noen som har fått kvittering etter innlevering av del 2 oppgave? Tror jeg dummet meg skikkelig ut, ved å levere 14.01.1 minutt over tiden. Bestemte meg for å ta sjansen på å gjøre ferdig oppgave 4 del 2, men tiden ble veldig knapp på slutten. Ble ferdig ca 13.58 men rakk ikke å levere dokumentet tror jeg. Skrev inn epost addresse og tlf nr, så venter bare på svar på kvittering, men har desverre ikke fått enda.

Syns eksamen gikk greit men var veldig mange oppgaver om tall og rekker syns jeg. Veldig rart det nesten ikke var noen oppgaver om diff likninger, bortsett fra i del 2.

Har heller ikke fått kvittering, og leverte også noen minutter over, tror ikke det skal ha noe å si. Har gjort det før, og aldri vært noe problem! Tar nok bare litt tid før kvitteringen kommer.
Ok, jeg tror også det gikk bra, men var så stresset så husker ikke hva som stod på nettsiden etter oppgaven var innlevert.
Men var en bekreftelse på at den var innlevert ihvertfall.
Hadde du eksamen på Ullern du også ? Så du hadde tatt bilder. De var ganske sløve de sensorene der syns jeg.
camillesky1
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 22/05-2020 16:36

HNJR skrev:
camillesky1 skrev:
HNJR skrev:Er det noen som har fått kvittering etter innlevering av del 2 oppgave? Tror jeg dummet meg skikkelig ut, ved å levere 14.01.1 minutt over tiden. Bestemte meg for å ta sjansen på å gjøre ferdig oppgave 4 del 2, men tiden ble veldig knapp på slutten. Ble ferdig ca 13.58 men rakk ikke å levere dokumentet tror jeg. Skrev inn epost addresse og tlf nr, så venter bare på svar på kvittering, men har desverre ikke fått enda.

Syns eksamen gikk greit men var veldig mange oppgaver om tall og rekker syns jeg. Veldig rart det nesten ikke var noen oppgaver om diff likninger, bortsett fra i del 2.

Har heller ikke fått kvittering, og leverte også noen minutter over, tror ikke det skal ha noe å si. Har gjort det før, og aldri vært noe problem! Tar nok bare litt tid før kvitteringen kommer.
Ok, jeg tror også det gikk bra, men var så stresset så husker ikke hva som stod på nettsiden etter oppgaven var innlevert.
Men var en bekreftelse på at den var innlevert ihvertfall.
Hadde du eksamen på Ullern du også ? Så du hadde tatt bilder. De var ganske sløve de sensorene der syns jeg.

Nei, fikk ta med oppgavesettet hjem, tror det er vanlig. Hadde i trondheim.
svar

sensorveiledning er tilgjengelig på udir sine nettsider, til orientering :shock:
Tjohei

Hva er karaktergrensene poengmessig? :|
Gjest

Tjohei skrev:Hva er karaktergrensene poengmessig? :|
alt står i sensorveiledningen. 56 poeng (veiledende)
Gjest

Gjest skrev:
Tjohei skrev:Hva er karaktergrensene poengmessig? :|
alt står i sensorveiledningen. 56 poeng (veiledende)

Kan du dele link? Finner det ikke.
svar

Gjest skrev:
Gjest skrev:
Tjohei skrev:Hva er karaktergrensene poengmessig? :|
alt står i sensorveiledningen. 56 poeng (veiledende)

Kan du dele link? Finner det ikke.
jeg tviler på at du idet hele tatt har forsøkt. Trykk på R2 sensorveiledning , bla ned så finner du alt av sensurinfo for vårens eksamen

https://sokeresultat.udir.no/eksamensop ... atikk%20r2
konkursss

Hva skrev dere om differensialligningene på del 1 :) ?
anyegranye
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 13/11-2019 16:46

Oppgaveteksten i pdf-format.
Vedlegg
2020REA3024.pdf
(1.48 MiB) Lastet ned 35103 ganger
Gjest

konkursss skrev:Hva skrev dere om differensialligningene på del 1 :) ?
B og C var vel riktig, noe du kunne se ver å omgjøre til et uttrykk av y’, og finne stigningstall i disse punktene. Mens A og D var helt på jordet.
HNJR
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 12/05-2016 19:50

konkursss skrev:Hva skrev dere om differensialligningene på del 1 :) ?
Skrev om til y' = 3*y/2*x for å finne den deriverte/stigningstallet til hvert av punktene. Ganske grei oppgave, men alle de tallrekkeoppgavene var noe av det værste jeg har sett.

Noen her som har fått kvittering for svaroppgaven dere leverte inn på pgsa udir? Leverte 1 minutt over kl 14, men regner med det går bra.
annnn

Noen som klarte å løse oppgave 9 i del 1?
skjønte ikke hvordan man skulle kjøre det med an-1...
andreasj0
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 22/05-2020 15:00

annnn skrev:Noen som klarte å løse oppgave 9 i del 1?
skjønte ikke hvordan man skulle kjøre det med an-1...
Jeg fikk hvertfall et svar som samsvarte VS og HS, så tror jeg fikk den til etter litt testing på kladdearket.
Tiden ble knapp på slutten så får nok ikke full uttelling, iom at man i følge sensorveil. måtte forklare med tekst i tillegg...
Swip

annnn skrev:Noen som klarte å løse oppgave 9 i del 1?
skjønte ikke hvordan man skulle kjøre det med an-1...
Man kjørte vel bare ak+1=ak + k+1, miksa og triksa litt så var man i mål.
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Hei,

Vedlagt er løsningsforslag for R2, vår 2020, del 1.
Vedlegg
R2 Vår 20, del 1.pdf
(206.57 kiB) Lastet ned 5070 ganger
Svar