Kjemi 2 Vår 2020

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Dr.drøy
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 20/05-2020 16:23

Noen andre som hadde Kjemi 2 eksamen igår? Tanker?
Synes for min egen del at det gikk veldig fint. Forventer verken at de setter opp eller ned karaktergrenser.
Når eksamensoppgaven kommer ut kan man kanskje lage et løsningsforslag sammen?
Om ikke noen har begynt på det allerede.
gjest1234

Jeg hadde den jeg og! synes den var grei men noen oppgaver litt vanskelige, spesielt den med papirkromatografi og de aminosyrene, og den der de spurte om hvordan man kunne fjerne Cu2+ fra løsningen.
Dr.drøy
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 20/05-2020 16:23

gjest1234 skrev:Jeg hadde den jeg og! synes den var grei men noen oppgaver litt vanskelige, spesielt den med papirkromatografi og de aminosyrene, og den der de spurte om hvordan man kunne fjerne Cu2+ fra løsningen.

Enig! vet ikke om jeg fikk helt til den med papirkromatografi/aminosyrene. Er det noe gode svar på hvordan ladningen til aminosyrene påvirker retensjonstiden?
Ragnar

gjest1234 skrev:Jeg hadde den jeg og! synes den var grei men noen oppgaver litt vanskelige, spesielt den med papirkromatografi og de aminosyrene, og den der de spurte om hvordan man kunne fjerne Cu2+ fra løsningen.
Jeg tolket det slik at det var en utfelling de var ute etter, altså hvilke kombinasjoner som gir utfelling med Cu2+ ioner.
S_F

Er det mulig å finne disse opg igjen på nett?
Dr.drøy
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 20/05-2020 16:23

S_F skrev:Er det mulig å finne disse opg igjen på nett?
Tok med meg oppgaveheftet hjem fant jeg ut, så kan legge ut etterpå:) men skal kanskje være tilgjengelig på udir sine nettsider etterhvert også
Kjemimannen124

Legg bare ut oppgavesettet så skal det komme et løsningsforslag fort :)
Dr.drøy
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 20/05-2020 16:23

Kjemimannen124 skrev:Legg bare ut oppgavesettet så skal det komme et løsningsforslag fort :)

https://drive.google.com/file/d/1GrIbvV ... sp=sharing

med forbehold om feil, kan oppgavene lastes ned derfra:) si gjerne ifra om noe mangler
Realfaglig
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 22/05-2020 15:08

kunne noen lage LF?
hjelp1234

Hei jeg trenger litt hjelp. Noen som kan legge ut oppgave 4 i del 2? forstår lite av den dessverre
Dr.drøy
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 20/05-2020 16:23

hjelp1234 skrev:Hei jeg trenger litt hjelp. Noen som kan legge ut oppgave 4 i del 2? forstår lite av den dessverre
Tenker du på løsningen av den oppgaven? Er det en spesifikk deloppgave/problemstilling? Eller er det oppg. 4 generelt du sliter med.
krissssssstine

Dr.drøy skrev:
Kjemimannen124 skrev:Legg bare ut oppgavesettet så skal det komme et løsningsforslag fort :)

https://drive.google.com/file/d/1GrIbvV ... sp=sharing

med forbehold om feil, kan oppgavene lastes ned derfra:) si gjerne ifra om noe mangler


Kan du legge dette ut i et annet filformat? klarer ikke å åpne det..?
krissssssstine

Dr.drøy skrev:
Kjemimannen124 skrev:Legg bare ut oppgavesettet så skal det komme et løsningsforslag fort :)

https://drive.google.com/file/d/1GrIbvV ... sp=sharing

med forbehold om feil, kan oppgavene lastes ned derfra:) si gjerne ifra om noe mangler


Kan du legge dette ut i et annet filformat? klarer ikke å åpne det..?
kjemi 2

Hei! Er det noen som har løsningsforslag til eksamensettet for 2020, eller som eventuelt kunne laget et? Takk på forhånd
cara

Jeg sliter generelt med oppgave 4 a, b, c og d. Hadde satt pris på noe løsningsforslag eller hvordan dere gjorde oppgaven:)
Svar