Pensum Voksenopplæring
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
hva er i pensumet? Det er vel begrenset hvor mye av de 4 regneartene som kommer til å være en del av det? De vil vel stort sett være en del av andre regneformer, og være så minimalt som mulig en del av pensum, isolert sett går jeg ut fra?
hva spør du om egentlig?Gjest skrev:hva er i pensumet? Det er vel begrenset hvor mye av de 4 regneartene som kommer til å være en del av det? De vil vel stort sett være en del av andre regneformer, og være så minimalt som mulig en del av pensum, isolert sett går jeg ut fra?
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Pensumet på voksenopplæringen er det samme som i annen grunnskole. Det er den samme eksamen de øver for eller resultatet av eksamens skal si noe om hva eleven kan. Opplæringen gjennomføres på mye kortere tid og derfor må man bruke mindre tid per tema. Anbefaler deg å se på gamle eksamensoppgaver, men du kan også se på lærerplanen i matematikk for å se hva de store linjene er. https://www.udir.no/lk20/mat01-05
Kjennetegn på måloppnåelse er hva en søker å finne hos elevene som lærer seg matematikk. Her kan du lese noe om det https://www.udir.no/laring-og-trivsel/l ... -10-trinn/
Voksenopplæringen prøver å komme i mål med hele pensumet på 10årig grunnskole på 3 år og det sier seg selv at det kreves ganske mye egeninnsats hjemme. I tillegg er det ofte språklige utfordringer som gjør at en elev på voksenopplæringen må jobbe ekstra mye for å komme i mål og gjøre seg klar til å gå videre på skole (videregående, hvor grunnlaget i matematikk fra grunnskolen skal bygges videre på). Vi snakker ofte om et elevene får utfordringer i overgangen mellom grunnskole og videregående siden matematikken på videregående ofte føles vanskelig i forhold til matematikken en har i grunnskolen.
Kjennetegn på måloppnåelse er hva en søker å finne hos elevene som lærer seg matematikk. Her kan du lese noe om det https://www.udir.no/laring-og-trivsel/l ... -10-trinn/
Voksenopplæringen prøver å komme i mål med hele pensumet på 10årig grunnskole på 3 år og det sier seg selv at det kreves ganske mye egeninnsats hjemme. I tillegg er det ofte språklige utfordringer som gjør at en elev på voksenopplæringen må jobbe ekstra mye for å komme i mål og gjøre seg klar til å gå videre på skole (videregående, hvor grunnlaget i matematikk fra grunnskolen skal bygges videre på). Vi snakker ofte om et elevene får utfordringer i overgangen mellom grunnskole og videregående siden matematikken på videregående ofte føles vanskelig i forhold til matematikken en har i grunnskolen.