Eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Guest

Kom opp i 2MX i dag, noe som jeg ikke har det minste imot, men jeg har også et intenst ønske om å komme opp i fysikk muntlig. Finnes det noen gode argumenter for å få skolen til å sette meg opp i muntlig, i tillegg til skriftlig?
Guest

Det er vel strengt talt ikke skolen din som avgjør verken hvilke fag du skal avlegge eksamen i ei heller om du i det hele tatt skal ha muntlig/skriftlig eksamen...
Lord X
Cauchy
Cauchy

jeg kom også opp i 2mx, og jeg var IKKE fornøyd med det. Det betyr nemlig at jeg må gjøre mye mer arbeid med å forberede meg, og jeg er redd jeg ikke klarer beholde 6-ern...

BTW, hvordan er egentlig fysikk-eksamen? Jeg lurer på om jeg skal ta det som privatist neste år. Hvordan er det med forsøk og sånn?
"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics"
Guest

Fysikkeksamen er muntlig. Det er nok smart å ha forsøkene, men avhenger jo av hvilket tema du trekker osv. Og det avhenger også av hva du vil snakke om, hvor dypt du vil gå inn i det for eksempel. Men spør sensor noe som har med et forsøk å gjøre, sitter du vel kanskje fint i det.. Jeg har 2FY nå og syntes forsøkene har en god del å si. Nå kommer ikke jeg opp i eksamen i 2FY, så vet dessverre ikke noe mer enn dette. Kom opp i 2MX nå og er nok like skuffa som det du er.. :\
Guest

Lord X wrote:jeg kom også opp i 2mx, og jeg var IKKE fornøyd med det. Det betyr nemlig at jeg må gjøre mye mer arbeid med å forberede meg, og jeg er redd jeg ikke klarer beholde 6-ern...

BTW, hvordan er egentlig fysikk-eksamen? Jeg lurer på om jeg skal ta det som privatist neste år. Hvordan er det med forsøk og sånn?
du vet at Eksamens karakteren er en egen karakter? så om du ikek får 6, men 5 så kan det fortsatt dra opp snittet ditt, hvis du ikke har over 5 da før tilleggspoeng..
Lord X
Cauchy
Cauchy

har over 5 i snitt da.. ikke det at det gjør noe om jeg får litt dårligere; jeg skal ikke bli lege eller noe som trenger sinnsykt med poeng (såvidt jeg vet), men det er jo alltids litt kjipt. har jobba masse med matten, så det ville liksom vært litt dumt om det sto at jeg fikk 5-er på eksamen. Men jeg kan jo håpe på at jeg klarer 6. Må bare regne videre.. :wink:
"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics"
Guest

Kom opp i 2MX eksamen selv hadde en god 50/50 sjangse på å komme opp i enten tysk eller matte. Noe jeg jubler høyt for. Tysk = 2'ern MAtte =5'ern eller 6'ern. Hvis du har over 5 i snitt før tileggspoeng så får du nokk bra nok til å bli lege ja ;) :P, Iallefall hvis du har andre Realfag ^^. Selv satser jeg på et snitt på rundt 4.7 før tileggspoeng som blir 0.85 slik at jeg får et snitt på 5.55, børr være bra nok til det meste :p
Post Reply