Hvor mye tror dere (som hadde 2MX eksamen) at oppgave 5 telt

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Guest

Sannsynlighetsoppgaven, nr. 5, hvor mye tror dere den teller? For min del håper jeg den teller litt :) Og det gjelder nok for mange det :) Det var jo absolutt den beste og letteste oppgaven. Jeg elsker sannsynlighetsregningen :) Hypergeometriske forsøk er vel noe av det letteste i boka også ;-)
kalleja
Ramanujan
Ramanujan

imo var den siste oppg latterlig, alt for lett, var btw lik oppg som en av 2MZ oppg. Tåpelig å gi oss en oppg helt lik forberedelses arket, de kunne ha laget mye mer ut av det. Men på den andre siden betyr det bedre karakter for oss ./cheer
Guest

Jeppsann (forfatteren her...). Men det er greit de tar noe som har med forberedelsesdelen. Det som var nytt var det med tilleggstallene i forhold til læreboka :D -peace-
Guest

Tilleggstallene var ikke nytt. Jeg bruker Cappelen Sinus.
Guest

Jepp var jo bare å endre på tallene fra forberedelsesarket. Jeg hadde 2MZ eksmane og begge de oppgavene som hadde vi hadde felles med MX(minilotto og aggregatene) var jo drit lette :)
Post Reply