Matte oppgaver og Svar

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Trude

Jeg lurer på hvor jeg kan finne matte oppgaver(alle slags) og svarene til disse. Slik at når jeg prøver å regne ut oppgaven, og kan kontrollere at jeg har fått riktig svar.
Wilja
Cayley
Cayley
Innlegg: 62
Registrert: 24/09-2003 11:58
Sted: Finnmark

De fleste bøkene får du fasit til, hvor vanskelige ønsker du at oppgavene skal være? :?:
Wilja
Gaston
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 15
Registrert: 18/05-2004 17:30
Sted: Samawa
Kontakt:

hvor man finner spørsmaål og svar? er du helt gal?

Du kan få hvor som helt.

Pell deg inn på google og søk på hva du vil, du finner det.
"Selfølgelig kan jeg finne på min egen signatur. Såpass med fantasi har jeg."
ATB

Jeg sitter fast på en oppgave i boken Sinus R1 2013, Kapittel 3, oppgave 3.126 b).

Oppgaven er som følger:

Sannsynligheten for at Per lyver, er 0,75. Han kaster en terning, og vi spør ham om det ble en sekser.
a) Hva er sannsynligheten for at han svarer ja?
b) Hvis han svarer ja, hvor stor er da sannsynligheten for at det var en sekser?


PS: trenger svaret sårt i kveld :)
samji

En 3 meter lang stige har lik avstand mellom alle de 7 trinnene. Det første trinnet starter helt nede på bakken og det siste trinnet er helt i enden på stigen mot veggen.
Lag en tegning av stigen i på et ark.
Hvor langt er det mellom hvert stigetrinn om du ser bort fra tykkelsen på trinnene?
Gjest

samji skrev:En 3 meter lang stige har lik avstand mellom alle de 7 trinnene. Det første trinnet starter helt nede på bakken og det siste trinnet er helt i enden på stigen mot veggen.
Lag en tegning av stigen i på et ark.
Hvor langt er det mellom hvert stigetrinn om du ser bort fra tykkelsen på trinnene?
0.5m
henola

Hvordan kan jeg komme frem til 91 ved å bruke tallene 1-2-4-5-6 en gang hver??
Rf222

henola skrev:Hvordan kan jeg komme frem til 91 ved å bruke tallene 1-2-4-5-6 en gang hver??
Vrien den der
Rf222

Rf222 skrev:
henola skrev:Hvordan kan jeg komme frem til 91 ved å bruke tallene 1-2-4-5-6 en gang hver??
Vrien den der
2*4+1=9
6-5=1 står igjen med 91 :lol:
Svar