Kalkulatortrøbbel
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Jeg har en Casio fx-9750G, og når jeg skal regne ut sannsynligheter for normalfordelingsfunksjonen klarer jeg ikke å finne rett funksjon på kalkulatoren.
Læreboka ber meg gå til STAT, DIST og NORM, men når jeg går inn på STAT finner jeg bare GRAPH og CALC. Hvor finner jeg rett funksjon...?

IKKE stat på run meny. MEN STAT ved siden av run på main menu.
Videre: F5 (dist)--> F1 (norm)-->F1 (Npd) eller F2 (Ncd)
Videre: F5 (dist)--> F1 (norm)-->F1 (Npd) eller F2 (Ncd)
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
WTF? Hele kapittelet bruker jo denen funksjonen! Må jeg seriøst kjøpe ny kalkulator bare for å komme meg gjennom pensum?? Vanvittig dårlige nyheter 2 uker før examen. 
Edit: Fant frem brukermanualen for FX-9750g på nettet, og ifølge den skal kalkulatoren ha funksjonen. Og ifølge skjermbildet leter jeg på rett sted, men det forklarer ikke hvorfor jeg ikke finner den. Kan jeg ha tullet med noen instillinger et sted...?

Edit: Fant frem brukermanualen for FX-9750g på nettet, og ifølge den skal kalkulatoren ha funksjonen. Og ifølge skjermbildet leter jeg på rett sted, men det forklarer ikke hvorfor jeg ikke finner den. Kan jeg ha tullet med noen instillinger et sted...?
Er det [tex]\Phi(z)[/tex] du leter etter?
I så fall kalles den P( . DU finner den her: RUN-OPTN-F6-F3(prob)-F6-F1
Du skal deretter oppgi [tex]z[/tex]-verdien.
F.eks. [tex]\Phi(1) = 0,84134[/tex]
Du skal deretter oppgi [tex]z[/tex]-verdien.
F.eks. [tex]\Phi(1) = 0,84134[/tex]