Derivasjonsspørsmål

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

RuBiDiUm
Noether
Noether

Hmm, på del 2 tenker jeg at jeg legger in fasit på andre prøver jeg har hatt (på pcn), og løsningsforslag på noen oppgaver. Har med formelhefte isåfal, men er usikker på om hjelpemiddel kommer til å hjelpe noe særlig.

Har du noen tips?
Thor-André
Ramanujan
Ramanujan

okei

Kladdebøkene(med mindre du kun bruker pc) er muligens en fordel og ha med... Løsningsforslaget til oppgavene i grunnboka ligger jo på nettet, de kan jo også komme godt med... De kontrolloppgavene(på nettet) med løsningsforslag kan jo komme godt med...

Ellers vet jeg ikke helt hva som kan være til den store hjelpen.. Eksamensoppgaver pleier å være ganske unike, så det er ikke verdens største sjanse(heller liten) for at du får med deg en oppgave som er helt lik/nesten lik...
RuBiDiUm
Noether
Noether

Heh, sant det ;p

Tenker at jeg tar med bøkene også, men jeg har lite tro på at jeg faktisk får tid til å bruke hjelpemiddel.
På tentamen hadde vi en prøveeksamen, da det var et eksempel på eksamen, og mange slet med å bli ferdige, og da hadde lærern droppet en oppgave i tillegg, om parameterfremstillinger.

Meeeh, håper på polynomdivisjon :DDD 8-)
Thor-André
Ramanujan
Ramanujan

Ja, jeg har også liten tro på det... Har prøvd meg på noen oppgaver på nettet(de eksempel eksamene på udir.no) og de virker veldig vanskelige og jeg må ty til denne siden for å få til noen av dem...

altså, på eksamen så ville jeg ikke fått dem til, uansett om jeg hadde hatt aldri så mange hjelpemidler (foruten internett da)

så jeg må si jeg gruer meg : /
RuBiDiUm
Noether
Noether

Jepp du er ikke alene om å grue deg :D

Men bare tenk, vi har ferie 10. juni og dette er bare 2. klasse ^^

Jeg skal jobbe hardt med matte i 3. klasse isåfal, prøve å skaffe meg en femmer ;)

Men du må ha lykke til på eksamen! Går nok bedre med deg enn med meg
Thor-André
Ramanujan
Ramanujan

hehe det var da godt :D

Ja, det blir DEILIG når vi er ferdig med eksamen! 8-)

Det hørrtes lurt ut;)

Jo, takk for det, mange lykke til til deg også;) går nok bedre enn du tror!

hah, vet nå ikke helt det, vi får lage en tråd med "eksamens resultater" når den tid kommer, så får vi se :D
RuBiDiUm
Noether
Noether

Hehe jepp :p
Post Reply