Dobbeltintegral, *blomst* =P...

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

meCarnival
Riemann
Riemann

Sånn førte jeg oppgaven: *lettere*

Image
Image

Ser fortsatt ingenting :roll:
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
meCarnival
Riemann
Riemann

Jeg sendte mail til mine forelesere og sa i fra... Uansett så skal det være [tex]r = cos(3\theta)[/tex] og ikke [tex]r = 3 cos (\theta)[/tex]... Også slang jeg på om at jeg fikk [tex]\frac{\pi}{6}[/tex] og ikke [tex]\frac{\pi}{12}[/tex] så får jeg se hva jeg får til svar i morra! :wink:
Ingeniørmatematikk IV
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann

enig med deg altså...
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
meCarnival
Riemann
Riemann

Woho :D

Regner med dette er riktig... Men jeg skal si ifra hva som blir endelig konklusjon... :wink:
Ingeniørmatematikk IV
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann

flottings, jeg blei ganske svimmel på slutten sjøl...

:)
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
meCarnival
Riemann
Riemann

Fikk svar og de har ikke gått igjennom den øvingen jeg har.. De tok de bort pga jeg påviste flere feil i tidligere øvinger... Så de var nok litt tidlig ute, men jeg har alle og da varslet jeg om det... Så jeg finner ut når de legger den ut for allmenn... Men tror han så at det var noe muffins, så kan virke som vi har noe riktig her =) :wink:
Ingeniørmatematikk IV
meCarnival
Riemann
Riemann

Da har jeg snakket med foreleseren min og fått vite at svaret [tex]\frac{\pi}{12}[/tex] skal være rett... Det er ved integrasjonen med [tex]2\pi[/tex] som er skummelt... Men hvorfor jeg mister en halv inni her et sted vet jeg ikke hvorfor og er uber nysgjerrig på hvor denne finner sted... Noen som er hypp på å se nøye over og regne selv for å se hvorfor det gir et annet svar?

Jeg fikk bedskjed om heller å kjøre [tex]\int_{-\frac{\pi}{6}}^{\frac{\pi}{6}}\int_0^{cos(3\theta)}r dr d\theta = 2\int_{0}^{\frac{\pi}{6}}\int_0^{cos(3\theta)}r dr d\theta = \frac{\pi}{12} [/tex]

Men som sagt, det at den andre metoden ikke gir samme svar irriterer meg... :?
Ingeniørmatematikk IV
Post Reply