Noen som vet om et bra Java-forum?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

drgz
Fermat
Fermat

krje1980 wrote:Ja det er jo faktisk veldig lurt :). Ha ha. Det har jeg ikke tenkt på!
8-) 8-) 8-)

:wink:
krje1980
Leibniz
Leibniz

plutarco wrote:Vil anbefale å utelukkende bruke engelsk ved programmering. Jeg syns ihvertfall det blir litt inkonsekvent med norske navn på variabler og metoder etc. når alle innebygde funksjoner i programmeringsspråket er på engelsk. Da blir det jo kanskje lettere å søke hjelp i internasjonale forum også. Antar de fleste profesjonelle programmerere bruker engelsk(?).
Jeg er helt enig. Men pensumboken i faget er norsk, og alle eksempler som brukes i kurset definerer norske variabler og metoder. Og alle innleveringsoppgaver (vi har 10 totalt dette semesteret) anmoder oss om å skrive et program som skriver ut ting og tang på norsk.

Etter å ha snakket med ansatte ved matematisk institutt, UiB, har jeg imidlertid fått opplyst om at dette kurset, selv om det er obligatorisk, ikke har så veldig stor relevans for den programmeringen som gjøres i senere matematikkfag. Her brukes stort sett uten unntak MatLab, og da på engelsk. Jeg tar det derfor med fatning at jeg må gjennomføre dette faget primært på norsk :).
Post Reply