Ser ut som det er et par feil i løsningsforslaget:
Del 1:
6a) P(catch, catch) er vel ikke (4/9)*(9/8). Skal nok stå (4/9)*(3/8) slik at svaret blir 5/12
Del 2:
9) Hvis jeg husker riktig sto det at høyden var 0,8m noe som tilsvarer 8 dm (ikke 80dm). Radiusen blir derfor feil her.
1P eksamen V2015
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Fy søren, kom på at jeg presterte å skrive at målestokken var 1 : 1000 i stedet for 1 : 1/1000.
Gikk litt fort i svingene da jeg gjorde den som siste oppgave. F***.
Hvor mye tror dere at de trekker for det? 1 poeng? 0,5?
På del 1 oppgave 6b)
Finne sannsynligheten for at man ikke trekker "jump".
Det er jo 6 gunstige utvalg av 9 mulige, trekker 2 ganger.
Jeg regnet 6/9 * 5/8 = 5/12.
Dette er annereldes enn løsningsforslaget. Er det feil? Hvorfor?
Lurer på om noen av dere vet hvordan de setter karakter ? Om de går etter en poengsum elns + en totalvurdering ? Isåfall hva er en toppkarakter ( 5 / 6 ) ? : )
Maks 1 poeng, men om du har fremgangsmåten og den er riktig så kanskje du slipper unna med 0.5 !Jungel wrote:Fy søren, kom på at jeg presterte å skrive at målestokken var 1 : 1000 i stedet for 1 : 1/1000.
-
- Lagrange
6er er nok 56 poeng, og femmer er 45 poeng. Kravet for 6er ble på både R1 og S1 satt ned med to poeng etter forhåndssensuren, men om det skjer for 1P er usikkert.
Mener åpenbart at jeg skrev 6/9 * 5/8 = 30/72. Er dette feil?Jungel wrote:På del 1 oppgave 6b)
Takker for korreks.
La ut forslaget kjapt siden så mange spurte etter det, men hurtigheten gikk på bekostning av korrekturen.
Feilene du har påpeket er rettet på. Tusen takk.
La ut forslaget kjapt siden så mange spurte etter det, men hurtigheten gikk på bekostning av korrekturen.
Feilene du har påpeket er rettet på. Tusen takk.
Yams wrote:Ser ut som det er et par feil i løsningsforslaget:
Del 1:
6a) P(catch, catch) er vel ikke (4/9)*(9/8). Skal nok stå (4/9)*(3/8) slik at svaret blir 5/12
Del 2:
9) Hvis jeg husker riktig sto det at høyden var 0,8m noe som tilsvarer 8 dm (ikke 80dm). Radiusen blir derfor feil her.
Du har rett. Løsningsforslager er endret på.
Men det brukes en litt annerledes metode. Jeg legger din metode til i løsningsforslaget også, da det er fint for framtidige elever å se at oppgaver kan løses på ulike måter.
Men det brukes en litt annerledes metode. Jeg legger din metode til i løsningsforslaget også, da det er fint for framtidige elever å se at oppgaver kan løses på ulike måter.
Jungel wrote:Mener åpenbart at jeg skrev 6/9 * 5/8 = 30/72. Er dette feil?Jungel wrote:På del 1 oppgave 6b)
Jeg tror muligens del 2 oppg. 4b i løsningsforslaget også er litt feil. det er ganget 2*6.6*2.1 to ganger. jeg antar at det skulle stått 2*6.6*2.1 + 2*6.6*8.2??
Og jeg takker atter en gang...
Kan gå litt for fort når man hopper fram og tilbake mellom skjermbilder.
Kan gå litt for fort når man hopper fram og tilbake mellom skjermbilder.
JeaHol wrote:Jeg tror muligens del 2 oppg. 4b i løsningsforslaget også er litt feil. det er ganget 2*6.6*2.1 to ganger. jeg antar at det skulle stått 2*6.6*2.1 + 2*6.6*8.2??