Det ligger nok noe i det du sier der. Selv regnet jeg ganske mye før denne eksamenen, i forhold til før tentamen, hvor jeg ikke regnet noen ting (rakk ikke, ettersom jeg gikk gjennom hele pensum på nytt). Jeg gjorde det dermed også mye bedre, da det ser ut til at jeg fikk riktig på alt jeg rakk å svare på.
Jeg er enig i at de var veldig R1-aktige. Det er slettes ikke mange oppgaver i R2 som kun spør etter ekstremalpunkter og vendepunkter. Hvorvidt funksjonsuttrykket som skulle deriveres var R1-aktig, er jeg dog usikker på.
Eksamen i matematikk R2, våren 2012
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
3 a) og b) var rett fram R1-oppgaver. For oppg. a) henviser jeg til:
http://sinusr1.cappelendamm.no/c182445/ ... tid=196544 - se derivasjon av produkt og kvotient.
Oppgave b) er jo faktisk lettere enn det vi fikk på heldagsprøven våres i R1:
http://pdfcast.org/pdf/r1-heldagspr-ve-v12 - se spesielt oppg. 2 c) og d).
Så 3 a) og b) vil jeg påstå lå ganske langt under snittet.
http://sinusr1.cappelendamm.no/c182445/ ... tid=196544 - se derivasjon av produkt og kvotient.
Oppgave b) er jo faktisk lettere enn det vi fikk på heldagsprøven våres i R1:
http://pdfcast.org/pdf/r1-heldagspr-ve-v12 - se spesielt oppg. 2 c) og d).
Så 3 a) og b) vil jeg påstå lå ganske langt under snittet.
Jepp, standard R1-oppgaver. Det pleier alltid å være 1-2 'takk for at du kom'-oppgaver på prøver. En annen grunn til at de har med de oppgavene, er vel egentlig for å bygge opp mot den siste deloppgaven, induksjonsbeviset. Det hjelper til og med litt med å løse den.
-
- Fibonacci
- Innlegg: 5648
- Registrert: 24/05-2009 14:16
- Sted: NTNU
Oi
Det var tidlig!
Det var tidlig!
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
-
- Fibonacci
- Innlegg: 1
- Registrert: 10/06-2012 17:01
Heisann! Eg lurer på om nokre her inne veit korleis det er med karaktersetjing på eksamen! de skjønar, eg har teke R2-eksamen 4.juni og har sett igjennom diverse løysingsforslag og har meir eller mindre gjort alt rett. Det einaste eg har gjort feil er ein enkel fillefeil på oppgåve 8d, då eg skulle bestemme eit punkt D(eller så var det E) , og framgangsmåten er rett, men eg har på ein eller annan måte fått at 4t+4t+t = 8t, så derfor har eg fått feil svar, og svara i dei påfølgande oppgåvene er då feil også, sjølv om framgongsmåten er rett. Trur de ein slik feil vil øydelegge for ein toppkarakter? har det noko erfaring med korleis sensorar vurderar slikt?
mvh
Bollen
mvh
Bollen
Det vil dukke opp en rapport fra forhåndssensuren her en dag i uka som kommer. Der står det litt mer om prosenter for karakterer (de justerer visst opp og ned etter vanskelighetsgrad), poengfordelinger og hva man må ha med for å få full uttelling.
Hvis du kombinerer informasjon derifra med vurderingsskjemaet som sensorene bruker (finnes her), så burde du kunne få en viss pekepinn på hvor mange prosent du har.
Jeg gjorde det selv i fysikk 2 for en uke siden, og tror jeg ligger et sted mellom 86 og 94%.
Hvis du legger inn alle svar og poeng, og så setter f.eks. 0 poeng på oppg. 8d (worst case scenario), og du får over 6'er-kravet (noe jeg tror du gjør hvis du vet at alt annet er riktig) kan du jo håpe med litt bedre grunn.
Men sikkert blir det aldri!
Hvis du kombinerer informasjon derifra med vurderingsskjemaet som sensorene bruker (finnes her), så burde du kunne få en viss pekepinn på hvor mange prosent du har.
Jeg gjorde det selv i fysikk 2 for en uke siden, og tror jeg ligger et sted mellom 86 og 94%.
Hvis du legger inn alle svar og poeng, og så setter f.eks. 0 poeng på oppg. 8d (worst case scenario), og du får over 6'er-kravet (noe jeg tror du gjør hvis du vet at alt annet er riktig) kan du jo håpe med litt bedre grunn.
Men sikkert blir det aldri!
a=b
http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Vider ... sensur.pdfandersha skrev:Det vil dukke opp en rapport fra forhåndssensuren her en dag i uka som kommer. Der står det litt mer om prosenter for karakterer (de justerer visst opp og ned etter vanskelighetsgrad), poengfordelinger og hva man må ha med for å få full uttelling.
Hvis du kombinerer informasjon derifra med vurderingsskjemaet som sensorene bruker (finnes her), så burde du kunne få en viss pekepinn på hvor mange prosent du har.
Jeg gjorde det selv i fysikk 2 for en uke siden, og tror jeg ligger et sted mellom 86 og 94%.
Hvis du legger inn alle svar og poeng, og så setter f.eks. 0 poeng på oppg. 8d (worst case scenario), og du får over 6'er-kravet (noe jeg tror du gjør hvis du vet at alt annet er riktig) kan du jo håpe med litt bedre grunn.
Men sikkert blir det aldri!
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Syns det er litt vel strengt å kreve eksakt måned på 4c, når det i oppgaven presiseres at de kun er ute etter årstid... Ellers ser det bra ut, er relativt mange som har fått 6 her, og sensor skal jo tross alt "se bort" fra slike tullefeil hvis man vipper mellom to karakterer.
Syns det er litt vel strengt å kreve eksakt måned på 4c, når det i oppgaven presiseres at de kun er ute etter årstid... Ellers ser det bra ut, er relativt mange som har fått 6 her, og sensor skal jo tross alt "se bort" fra slike tullefeil hvis man vipper mellom to karakterer.
Enig. Hvilken måned en oppgir er irrelevant, da oppgaven presiserer, som du sa, at det er årstiden de er ute etter. Sensor er heller ikke blind og kan tydelig se svarene i desimalform. Dessuten har ikke avlesning av tall på den måten noe med matematikk å gjøre, og sist jeg sjekket var dette en matteprøve, og det er dermed matematikkunnskapene som skal sjekkes, ikke dette.
Heisann,
Har noen mulighet til å forklare meg Oppgave 5 a) ?
Jeg skjønner at tan (u-v) = sin (u-v)/cos (u-v) = sin u * cos v - cos u * sin v / cos u * cos v + sin u * sin v
Men neste mellomregning og hvordan man kommer til svaret er mer enn jeg fatter.
Har noen mulighet til å forklare meg Oppgave 5 a) ?
Jeg skjønner at tan (u-v) = sin (u-v)/cos (u-v) = sin u * cos v - cos u * sin v / cos u * cos v + sin u * sin v
Men neste mellomregning og hvordan man kommer til svaret er mer enn jeg fatter.
-
- Fibonacci
- Innlegg: 5648
- Registrert: 24/05-2009 14:16
- Sted: NTNU
Se side 1 i denne tråden...
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk