Sorry for evt dumt spørsmål, men kom ikke på noen andre jeg kunne spørre!

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
På vår skole får elevene bedre karakter i R2 enn R1. Dette har vist seg å være tendensen over en lengre periode, faktisk.lindakatt wrote:Følte jeg brant meg så veldig på R1 eksamen nå i høst, så kjenner jeg begynner å stresse med eksamen til våren allerede nå. Selvtilliten min fikk en skikkelig knekk, rett og slett. Har jo sett på meg selv som en som er relativt sterk i matte, og stort sett drar i land gode karakterer... Men hvordan er nivået på R2 i forhold til R1? Ikke det at jeg gir meg, for det gjør jeg virkelig ikke (mest fordi jeg synes matte er gøy, og hadde vært for dumt å droppe å ta det faget du liker best bare fordi du er redd for å gjøre det dårlig). Men som sagt, gikk på en skikkelig smell på den eksamenen... Er temaene helt nye, eller bygger det på R1? Jeg har tenkt å kaste meg over R2 pensum og begynne på det så fort jeg er ferdig med fysikk-eksamen på onsdag, noen som har noen tips om hvor det kan være lurt å starte?
Sorry for evt dumt spørsmål, men kom ikke på noen andre jeg kunne spørre!
Hei,lindakatt wrote:Tusen takk! Dere er gull verdt hele gjengen
Og når man først er inne på det, da... Sinus eller Sigma...? Fra R1 hadde jeg fryktelig mye mer hjelp fra Sinus-boka mi enn fra Sigma (som læreren bruker). Gjelder det samme her? Følte at Sinus gikk mer i dybden og forklarte ting, fremfor å bare vise sånn rent tekninsk hvordan man skulle gå frem (gjaldt særlig vektorer og derivasjon).
Men... Ikke noe sannsynlighetsregning..?![]()
Også går jeg utrifra at jeg bør gå igjennom dette med parameterfremstilling fra R1 litt mer. Ble utrolig kjapt gått igjennom hos oss (men igjen, 2 måneders undervinsing, 5 timer i uken....)
Aschehoug har lagt ut hele kaptiler fra bøkene sine her, så kan du se hva du syns.lindakatt wrote: Så ja. skal ta en titt på Aschehoug sin bok, ellers ender det vel opp med Sinus igjen. Synes forresten også at selve oppgavene i sinus ligner mer på de man får på eksamen (med unntak av de eksempeloppgavene som er tatt fra eksamen i Sigma).
Takk for innspill uansett!
Hei!lindakatt wrote: Så ja. skal ta en titt på Aschehoug sin bok, ellers ender det vel opp med Sinus igjen. Synes forresten også at selve oppgavene i sinus ligner mer på de man får på eksamen (med unntak av de eksempeloppgavene som er tatt fra eksamen i Sigma).
Takk for innspill uansett!