dekningsgrad og prisreduksjon
Posted: 21/10-2011 20:40
HJELP...
Din bedrift har behov for å øke salgsvolumet, og vureder om den skal bruke prisen aktivt for å øke sin markedsandel.
Bedriften har idag en dekningsgrad på 30%, og ønsker å vurdere effektene av en generell prisreduksjon på 5%.
Dersom de variable og faste kostnadene er som tidligere, hvor mye må bedriften minst øke sin omsetning med i prosent for å få en positiv effekt av prisreduksjonen?
Hvor mye må bedriften minst øke sin omsetning med i prosent dersom prisreduksjonen blir 10% ?
har noen en god forklaring på hvordan jeg løser dette, og i tillegg forstår det?
Din bedrift har behov for å øke salgsvolumet, og vureder om den skal bruke prisen aktivt for å øke sin markedsandel.
Bedriften har idag en dekningsgrad på 30%, og ønsker å vurdere effektene av en generell prisreduksjon på 5%.
Dersom de variable og faste kostnadene er som tidligere, hvor mye må bedriften minst øke sin omsetning med i prosent for å få en positiv effekt av prisreduksjonen?
Hvor mye må bedriften minst øke sin omsetning med i prosent dersom prisreduksjonen blir 10% ?
har noen en god forklaring på hvordan jeg løser dette, og i tillegg forstår det?