Hei! Jeg har akkuratt en uke på meg fra jeg er ferdig med Fysikk eksamen og har da en uke på å fokusere opp mot R2 eksamen.
Jeg har tidligere vært på fårelesninger og liknende men har ikke jobbet mye meg regning så er ganske blank..
Det jeg tenkte å gjøre er å rekne intenst på tidligere R2 eksamener og prøve å finne et mønster med oppgaver som går igjen som jeg kan lære meg. Som jeg har forstått så vil del 1 på eksamen være større i år noe jeg ser på som en fordel da det er ofte lette poeng å "score". Målet mitt er egentlig bare å bestå så dette kan komme godt med.
Det jeg da lurer på er om dere har noen tips til hva tema/kapittel jeg burde fokusere mest på og om de eventuelt er noe jeg kan utelukke?
Har tidligere hatt R1 eksamen så har grunnleggende kunnskaper om derivasjon og intergrasjon
Lære R2 pensum på en uke?
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Hvis du bare skal klare stå-karakter er det f.eks. alltid derivasjon og integrasjon på Del1. Her må du da kunne alle metodene som inngår i pensum.
Dessuten dukker det alltid opp en eller to difflikninger med sine 3 metoder.
En trigonometrisk funksjon er også alltid med (amplitude, likevektslinje, periode, faseforskyvning).
Romgeometrien er kanskje noe av det tyngre å lære seg på veldig kort tid.
Har du god kontroll på vektorregningen fra R1 er det lett å lære det grunnleggende i R2 (punktvektor, lengde av vektor, parallelle vektorer, skalarprodukt) men i R2 går man en del videre, og det stoffet kan nok bli tyngre (vektorprodukt, determinanter, areal og volum).
Dessuten dukker det alltid opp en eller to difflikninger med sine 3 metoder.
En trigonometrisk funksjon er også alltid med (amplitude, likevektslinje, periode, faseforskyvning).
Romgeometrien er kanskje noe av det tyngre å lære seg på veldig kort tid.
Har du god kontroll på vektorregningen fra R1 er det lett å lære det grunnleggende i R2 (punktvektor, lengde av vektor, parallelle vektorer, skalarprodukt) men i R2 går man en del videre, og det stoffet kan nok bli tyngre (vektorprodukt, determinanter, areal og volum).
Hvis du bare trenger å stå, skal det være mulig å gjøre dette bare ved å klare de oppgavene som er rent regneteknisk. Så hvis du har integrasjon og difflikninger på plass...
Har laga videoer om akkurat dette, så hvis du ser gjennom kapittel 1, 7, 8 her, så burde du stille sterkt på de oppgavene: http://udl.no/r2-matematikk
Har laga videoer om akkurat dette, så hvis du ser gjennom kapittel 1, 7, 8 her, så burde du stille sterkt på de oppgavene: http://udl.no/r2-matematikk
Tusen takk! Den siden har hjulpet meg mye allerede
Føler jeg begynner å få et bedre tak rundt de letteste i R2 nå, men føler fortsatt jeg er på kanten av stryk.
Jeg tror det som kan virkelig redde karrakteren er å naile en del 2 oppgave. Har dere noen tips til gode .pdf oppskrifter osv som det kan være lurt og ha med på eksamen for å løse del 2 oppgaver?

Føler jeg begynner å få et bedre tak rundt de letteste i R2 nå, men føler fortsatt jeg er på kanten av stryk.
Jeg tror det som kan virkelig redde karrakteren er å naile en del 2 oppgave. Har dere noen tips til gode .pdf oppskrifter osv som det kan være lurt og ha med på eksamen for å løse del 2 oppgaver?