Presset fra å ikke være god i matte

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
emerrryjones
Fibonacci
Fibonacci

Hei!

Jeg gikk voksenopplæringen og fikk der 2 i begge fagene, men for å studere sykepleien må man ha 3 i matte.

Jeg har null forståelse for matte, og synes det er veldig vanskelig. Om jeg først forstår hvordan man regner ut noe, så klarer jeg å gjøre oppgaver ol men med en gang det er prøver eller eksamen så står det bare helt stille.

Jeg er så stresset fordi jeg betaler jo for å ta det opp igjen nå, og alt står på eksamenskarakteren jeg får.

Noen som har tips til hva jeg bør gjøre? :oops: :oops: :oops:
ellopello
Fibonacci
Fibonacci

Kanskje du kan vurdere privatundervisning i matte? Usikker om du ønsker å bruke masse penger bare på å forbedre deg i matte, men mtp du stresser sinnsykt over det og har ikke forbedret karakter etter å ha tatt det opp fra før av, så burde du faktisk vurdere det. Om jeg var i din situasjon, hadde jeg nok prøvd og sjekke det ut. Så en post om at matematikk.net anbefalte teorem, så kanskje sjekk dem ut???
Svar