Page 1 of 1
haaaaaaaaaaaater matte
Posted: 20/04-2006 14:27
by ¨liker ikke matte
Posted: 21/04-2006 00:12
by Magnus
Tror grunnen til at matte er så mislikt, er at det kreves en del arbeid for å mestre det (for de fleste, hvertfall).
Posted: 21/04-2006 07:40
by Guest
Og med dagens nyutdannede lærere (noen av dem i hvert fall) i grunnskolen som kom inn på lærerskolen med 2-ere og 3-ere i matematikk, blir det ikke bedre "rekruttering" av matematikkinteresserte fra ungdomsskolen, grunnet til dels elendig undervisning.
Posted: 21/04-2006 12:49
by Guest
det er sikkert og vist

Posted: 21/04-2006 14:59
by kalleja
herregud så forbanna patetisk, hvorfor lager du en tråd om det på et forum, hvorfor skal vi vite at du "haaaaater matte".
Det at du ikke mestrer matte kan du holde for deg, er helt enig i at matte er for de som klarer å arbeide litt selvstendig.
Har selv en lærer som ikke lærer oss så mye og ikke gir oss en dritt lekser, du har da en bok, og der står det meste du trenger å vite.
Uannsett hvor dum du er kan du klare å lese deg til det hvis du vil, og ikke whine på et forum.
Til deg som sier at matte "SUUUGER" trykk på Capslock og STFU.
Posted: 21/04-2006 16:51
by Knut Erik
Fjernet noen usaklige innlegg.
Denne diskusjonen kan få leve - så lenge den foregår på et saklig plan!

Posted: 21/04-2006 17:00
by administrator
Hei!
Det er helt greit å lufte sin frustrasjon for faget her. Det som er interessant er jo hva den enkelte kan fokusere på for å bedre situasjonen. På kort sikt blir man neppe kvitt ”dårlige” lærere (i anførsel fordi det ofte er en personlig vurdering, din dårlige lærer kan være god for andre, og det finnes ”dårlige” elever også) .
Hva kan DU gjøre for å bli bedre i matematikk. Fokuserer du kun på det som gir resultater?
MVH
Kenneth Marthinsen
Posted: 22/04-2006 16:58
by kalleja
administrator wrote:Hei!
Det er helt greit å lufte sin frustrasjon for faget her. Det som er interessant er jo hva den enkelte kan fokusere på for å bedre situasjonen. På kort sikt blir man neppe kvitt ”dårlige” lærere (i anførsel fordi det ofte er en personlig vurdering, din dårlige lærer kan være god for andre, og det finnes ”dårlige” elever også) .
Hva kan DU gjøre for å bli bedre i matematikk. Fokuserer du kun på det som gir resultater?
MVH
Kenneth Marthinsen
helt enig med deg, i matte klassen min har vi en lærer, han gir ikke lekser, han går igjennom stoffet fort, og han er kanskje ikke så " pedagogisk ".
MEN han er enormt flink i faget sitt og det er lite eller ingenting han ikke kan, så det at han går igjennom stoffet fort gjør bare at vi får mye tid til å regne selv.
Sikkert 70% av 2MX klassen synes han ikke er en god lærer, men de 30 resterende prosentene liker måten han går frem på. Og det er uten tvil disse 30% som har sjansen til å gå videre med faget.
Så i mine øyne er han en veldig god lærer, men i andres " de mindre flinke " er han en elendig lærer... kvalitet foran kvantitet!, heller en god gammel lærer som kan alt istedenfor en pedagigisk lærer som bruker laaang tid på å gå igjennom stoffet slik at de elevene som faktisk blir noe innenfor matte kjeder seg og ikke får utnyttet potensialet sitt...
Posted: 23/04-2006 18:53
by Magnus
kalleja wrote:administrator wrote:Hei!
Det er helt greit å lufte sin frustrasjon for faget her. Det som er interessant er jo hva den enkelte kan fokusere på for å bedre situasjonen. På kort sikt blir man neppe kvitt ”dårlige” lærere (i anførsel fordi det ofte er en personlig vurdering, din dårlige lærer kan være god for andre, og det finnes ”dårlige” elever også) .
Hva kan DU gjøre for å bli bedre i matematikk. Fokuserer du kun på det som gir resultater?
MVH
Kenneth Marthinsen
helt enig med deg, i matte klassen min har vi en lærer, han gir ikke lekser, han går igjennom stoffet fort, og han er kanskje ikke så " pedagogisk ".
MEN han er enormt flink i faget sitt og det er lite eller ingenting han ikke kan, så det at han går igjennom stoffet fort gjør bare at vi får mye tid til å regne selv.
Sikkert 70% av 2MX klassen synes han ikke er en god lærer, men de 30 resterende prosentene liker måten han går frem på. Og det er uten tvil disse 30% som har sjansen til å gå videre med faget.
Så i mine øyne er han en veldig god lærer, men i andres " de mindre flinke " er han en elendig lærer... kvalitet foran kvantitet!, heller en god gammel lærer som kan alt istedenfor en pedagigisk lærer som bruker laaang tid på å gå igjennom stoffet slik at de elevene som faktisk blir noe innenfor matte kjeder seg og ikke får utnyttet potensialet sitt...
Dette er vel en av grunnene til at man har forskjellige vanskelighetsgrad på matmatikken på VGS.
Posted: 23/04-2006 19:49
by Guest
ja og defor velger du det som passer deg best, og ikke gå å whine om det på et matte forum..
klarer man ikke matte i det hele tatt velger du rett og slett ingen av delene ( verken MZ eller MX)