Løsningsforslag til eksamen R1

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
claves
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 190
Registrert: 26/03-2013 18:57

Hei,

Her er et løsningsforslag jeg lagde til elevene mine som har hatt eksamen i dag, tenkte kanskje noen av dere her inne også ville ha glede av det. Si gjerne fra hvis dere finner noe feil!
Vedlegg
Løsningsforslag eksamen R1 vår 16.pdf
(528.71 kiB) Lastet ned 313 ganger
Kifjeiaowf

Hei!
På oppgave 3c fikk jeg at t=1/2, og jeg er rimelig sikker på at det er riktig.
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

Oppgave 2c

blir vel: [tex]x\leq 1\:\:U\:\:2\leq x\leq 4[/tex] ?

Ganske sikker på at du har regnet for [tex]P(x)\geq 0[/tex]
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
mmiobobo

Kifjeiaowf skrev:Hei!
På oppgave 3c fikk jeg at t=1/2, og jeg er rimelig sikker på at det er riktig.
Glem det, jeg greide å regne ut feil. F*en nå fikk jeg slurvefeil på opggave d også
LektorH
Cantor
Cantor
Innlegg: 102
Registrert: 28/05-2015 15:04

Jeg har fått det samme som deg på alt, bortsett fra ulikheten som Drezky nevnte, så da er det sikkert riktig.
claves
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 190
Registrert: 26/03-2013 18:57

Ser jeg har bomma på ulikheten ja. Retter det opp over helga, skal prøve å huske å laste opp rettet utgave.
Gjest

På oppg.5 b) tror jeg du har skrevet vektor CD feil ved å ta koordinatene til C minus koordinatene til D. Skal vel være motsatt?
Troxx
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 20/05-2016 22:53

claves skrev:Hei,

Her er et løsningsforslag jeg lagde til elevene mine som har hatt eksamen i dag, tenkte kanskje noen av dere her inne også ville ha glede av det. Si gjerne fra hvis dere finner noe feil!
Imponert over føring, gjennomføring osv.. bruk av LaTeX er ikke så utbredt :-) Det inspirerer.. takk og satser på å gjøre/dele et like bra LF senere til en senere heldagsprøve :-)
claves
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 190
Registrert: 26/03-2013 18:57

Gjest skrev:På oppg.5 b) tror jeg du har skrevet vektor CD feil ved å ta koordinatene til C minus koordinatene til D. Skal vel være motsatt?
Det stemmer, jeg tenkte å regne med DC, men har visst regnet med CD. Det har heldigvis ingen konsekvenser for resten av oppgaven siden vi sjekker for ortogonalitet og om vektorer er parallelle. Hadde blitt et problem hvis jeg skulle regnet ut vinkelen i mellom vektorene og denne ikke var rett.
claves
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 190
Registrert: 26/03-2013 18:57

Rettet utgave. :)
Vedlegg
Løsningsforslag eksamen R1 vår 16.pdf
(528.59 kiB) Lastet ned 6105 ganger
zell
Guru
Guru
Innlegg: 1777
Registrert: 09/02-2007 15:46
Sted: Trondheim

Har du laget fortegnsskjemaene i pgfplots? Så jo riktig så pent ut! :)
claves
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 190
Registrert: 26/03-2013 18:57

Har skrevet et python-skript som genererer TikZ-kode for fortegnsskjema (men fungerer kun for lineære og konstante faktorer, ellers må man modde litt for hånd). Kan sikkert dele det her om det er interessant?
Svar