din mening, r1 eksamen!
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
[tex]\frac{1}{\sqrt{c}}\,=\,\frac{1}{\sqrt{r}}\,+\,\frac{1}{\sqrt{r}}=\frac{2}{\sqrt{r}}[/tex]tuned skrev:Noen som har løsningsforslag til oppgave 5 e) ?
kvadrer begge sider:
[tex]\frac{1}{c}=\frac{4}{r}[/tex]
[tex]c=\frac{r}{4}[/tex]
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
men vi kan da trøste oss med, og håpe på at siden det er første R1eksamen i kunnskapsløftebruddet så vet de ikke helt hvordan ferdighetene til elevene ligger an, og derfor gjerne gir litt ekstra god karakter.
jeg mener da det er hull i hodet at en god gjennomsnittselev skal stryke på eksamen, karakterskalaen går også til 6 for en grunn....
jeg mener da det er hull i hodet at en god gjennomsnittselev skal stryke på eksamen, karakterskalaen går også til 6 for en grunn....
Sto jammen ikke at det var noe skisse, når du fikk brøk-svaret stemte det ikke med det eksamensfolket hadde satt opp.. selvfølgelig bruker du da lengere tid å sjit.. kan jo å regne oppgaven i blinde, men det stemte jo ikke med det vi fikk oppgittcasuperu skrev:Koordinatsystemet var bare en skisse, du kunne ikke ta utgangspunkt i den =/.Hennk90 skrev:Se på oppgave to da, parameterframstillingen gir en vektor [-1,4] stemmer ikke med kordinatsystemet i heletatt!
Joda, det står at det er en skisse, jeg lover . Det står "Se skissen nedenfor". Og hvis du bruker at [a,b] står vinkelrett på [-b,a] kommer du frem til nettopp den parameterfremstillingen som direktoratet hadde laget. a(1,0) b(5,1) AB=[4,1], som altså må stå vinkelrett på [-1,4], i tillegg har du C(3,4) og dermed den korrekte parameterfremstillingen .
Selvfølgelig kan du bruke denne metoden, men hele poenget her er jo at noen valgte å finne den eksakte vektoren istede for bare en generel vektor. Da ble koordinatsysteme missvisende å tullete.. du kan si imot så mye du vil men koordinatsystemet er og vil alltid bli missvisende å dermed en del av oppgaven feil. Latterlig av dere..
Det står fortsatt at det koordinatsystemet bare er en skisse, dermed er faktisk ikke oppgaven feil, og som Jarle sier er det fullt mulig å lage en liten skisse selv. Hvis du hadde gjort dette hadde du sett at den skissen som var i oppgaveheftet faktisk var feil. Derfor kunne du ikke ta utgangspunkt i den skissen som var med i oppgaveheftet. Den parameterfremstillingen du kan lage ut i fra de opplysningene jeg viste ovenfor er en eksakt parameterfremstilling .Hennk90 skrev:Selvfølgelig kan du bruke denne metoden, men hele poenget her er jo at noen valgte å finne den eksakte vektoren istede for bare en generel vektor. Da ble koordinatsysteme missvisende å tullete.. du kan si imot så mye du vil men koordinatsystemet er og vil alltid bli missvisende å dermed en del av oppgaven feil. Latterlig av dere..
casuperu skrev:Det står fortsatt at det koordinatsystemet bare er en skisse, dermed er faktisk ikke oppgaven feil, og som Jarle sier er det fullt mulig å lage en liten skisse selv. Hvis du hadde gjort dette hadde du sett at den skissen som var i oppgaveheftet faktisk var feil. Derfor kunne du ikke ta utgangspunkt i den skissen som var med i oppgaveheftet. Den parameterfremstillingen du kan lage ut i fra de opplysningene jeg viste ovenfor er en eksakt parameterfremstilling .Hennk90 skrev:Selvfølgelig kan du bruke denne metoden, men hele poenget her er jo at noen valgte å finne den eksakte vektoren istede for bare en generel vektor. Da ble koordinatsysteme missvisende å tullete.. du kan si imot så mye du vil men koordinatsystemet er og vil alltid bli missvisende å dermed en del av oppgaven feil. Latterlig av dere..
Hvorfor i helvette fikk noen av skolene da beskjed under prøven ved en hastemail at koordinatsystemet var feil? svar på den du