S1 eksamen 2016

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Gjest

hvor mye er 46 poeng?
eaeawea

er det nok til en 5?
Eclipse
Cantor
Cantor
Innlegg: 138
Registrert: 19/01-2014 20:00

eaeawea skrev:er det nok til en 5?
Ifølge sensorveiledningen for S1, ja. [tex]45<Poeng<56 = 5[/tex] Denne er dog bare veiledende.
Gjest2

Er jeg den eneste som syntes del 2 var skikkelig vanskelig? At oppgavene var vanskelig formulert osv. Masse jeg ikke klarte der
Skuffa

Vet noen når fasiten blir lagt ut? Mååå regne ut poengene mine, haha
lysbringer
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 10/01-2016 21:22

Gjest2 skrev:Er jeg den eneste som syntes del 2 var skikkelig vanskelig? At oppgavene var vanskelig formulert osv. Masse jeg ikke klarte der
Jeg syntes at del 2 faktisk var lettere en del 1! Del 1 var ikke så ille den, men jeg surret noe fært når det kom til siste oppgaven med topp- og bunnpunktene. Dette er noe jeg til vanlig mester, men jeg aner ikke hva som gikk av meg på eksamen..

Del 2 var ikke veldig vanskelig, men enig i at det var en del tenkning, og masse var vanskelig formulert. Hørte også at det var mange som ikke fikk til sannsynlighets- og lineæroptimeringoppgavene!
tryl17

Gjest2 skrev:Er jeg den eneste som syntes del 2 var skikkelig vanskelig? At oppgavene var vanskelig formulert osv. Masse jeg ikke klarte der
Syntes faktisk det var helt greit.. Jeg ventet meg egentlig vanskeligere oppgaver enn det vi fikk. Nå vet jeg ikke hvordan det gikk da, kan godt hende det bare er jeg som tror jeg svarte riktig, men egentlig fikk heelt feil svar. Men jeg synes i hvert fall CAS-oppgaven(e) var lettere enn de som kom på eksamen 2015..? :? Den eneste oppgaven på del 2 som jeg synes var vanskelig var sannsynglihetsoppgaven, men nå i ettertid ser jeg at jeg kunne ha klart c) som jeg vet jeg fikk feil på :cry: Men når det gjelder formuleringen til noen av de, så ja, noen var ganske rare kanskje, så vi får vente til resultatet kommer :oops:
lysbringer
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 10/01-2016 21:22

Er det ikke sånn at eksamen med fasit legges ut dagen etter? :?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Det er vel løsningsforslag fra lærere/elever.
Gjest

hva fikk folk på 2c på del 2
Gjest

Gjest skrev:hva fikk folk på 2c på del 2
Deriverte funksjonen, tok y=100 og sjekka når det kryssa med den deriverte funksjonen. Men vet ikke om det var riktig da, hehe
Gjest

Gjest skrev:
Gjest skrev:hva fikk folk på 2c på del 2
Deriverte funksjonen, tok y=100 og sjekka når det kryssa med den deriverte funksjonen. Men vet ikke om det var riktig da, hehe

Y=100 000 mener jeg hehe
ficus

Fikk at produksjonsveksten for første gang ville være størst i 2014.
Satte f'(x)=100 000 og fikk 16,97... tenkte derivasjon, siden det var snakk om produksjonsvekst. :roll:
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

med forbehold om feil:


Bilde

Bilde





Dette er ekvivalent med å derivere funksjonen f(x)
[tex]f'(x)=324000*1.083^x*ln(1.083)[/tex]
og taste [tex]y=1.0*10^5[/tex]
- bruker kommandoen "Skjæring mellom to objekt" --> (16.97466, 100000)
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
rekel
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 21/05-2016 22:36

Har laget en fasit i hu og hast. (ikke løsningsforslag). Med forbehold om feil.

Edit: Det hadde sneket seg inn noen feil i del 2: 1b og 1c og 2a.
Oppdadert fasit her:
S1_eksamen_2016_fasit.pdf
oppdatert fasit S1 eksamen 2016
(213.04 kiB) Lastet ned 2731 ganger
Svar