Regler for å skrive i Formelsamling til 3mx eksamen??

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
onkelskrue
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 172
Registrert: 22/08-2008 15:16

Hey, jeg skal ha prevatist eksamen i 3mx til uka. Hva sier reglene når det gjelder å skrive i formelsamlingen. Vet jeg kan skrive på de blanke side bak i boka, men kan jeg også skrive på andre sider innimellom der det er plass? Er det lov å skrive på den første blanke siden i boka? Er det lov å skrive på data og lime inn??
Justin Sane
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 166
Registrert: 19/11-2007 11:30
Sted: Tønsberg

Etter det jeg har forstått:

Du kan bare ha håndskrevne notater.
Du kan ikke skrive over de eksisterende formlene, bare rundt og på de blanke sidene bakerst.
Ellers kan du drodle peniser hvor du vil i boka.
2. år Prod. ingeniør
MrB
Noether
Noether
Innlegg: 44
Registrert: 18/01-2009 18:50

Nei, du kan fint ha maskinskrevet skrift. I praksis kan man fylle hele boken med hva man vil av matematisk innhold, enten det er eksempeloppgaver, formler, tegninger etc. Du kan òg skrive inni boken andre steder enn på de blanke sidene, bare du ikke utvider sidearealet eller skriver over noe av det som står der fra før av.
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Utdrag fra reglene, som du finner her: http://udir.no/upload/Rundskriv/2003/LS ... 04_vgs.pdf

Som eneste tillatte elevbok ved eksamen brukes nåværende formelsamling – utfylt med egne notater: ”Formelsamling i matematikk” utgitt av Gyldendal Undervisning - ISBN 82-05-29995-1 (nynorsk) og ISBN 82-05-29845-9 (bokmål). Denne formelsamlingen har vært godkjent til bruk ved eksamen de senere år.

Formelsamlingen har ni blanke sider (i tillegg til permene) som kan brukes til egne notater. Elevene kan også skrive på de sidene der formlene og annen trykt tekst står. Elevene kan altså skrive hva de vil – hvor som helst – i formelsamlingen. Det er ikke gitt begrensninger på skriftstørrelse eller om at alt må være håndskrevet. Antall sider i heftet må ikke økes.

Til eksamen kan en bare ha med én elevbok – i form av formelsamlingen utfylt med egne notater.
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

onkelskrue skrev:kan jeg også skrive på andre sider innimellom der det er plass?
Ja.
onkelskrue skrev:Er det lov å skrive på den første blanke siden i boka?
Ja.
onkelskrue skrev:Er det lov å skrive på data og lime inn??
Ja. Så lenge du ikke dekker til det som allerede er trykt i heftet, slik at du dermed øker "det lovlige skrivearealet".

Du kan heller ikke bruke f.eks. blanko over den trykte teksten for å øke "det lovlige skrivearealet".
heineken7
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 26/04-2010 19:31

gjelder de samme reglene fortsatt? kan være stor hjelp å ha skrevet ned noen oppgaver..
Svar