R2-eksamen MUNTLIG!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
eugentr
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 18
Registrert: 26/03-2008 19:16

Av alle ting har jeg prestert å bli trukket opp til muntlig R2-eksamen! Noen tips?
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Er det noe du ikke er sikker på, så pass på å lære dette i løpet av forberedelsestiden, i tillegg til å friske opp resten av pensumet og tette eventuelle huller i kunnskapen din. Du har vel eksamen på mandag, eller?
eugentr
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 18
Registrert: 26/03-2008 19:16

Ja, har det på mandag (heldigvis!). Er litt spent på hvordan matteeksamen muntlig fungerer, for det har jeg aldri vært med på! Er det mye regning på tavla eller skal man bare snakke seg frem til de oppgavene man får? Eller er det egentlig bare å leke mattelærer? :)
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Jeg hr aldri kommet opp i matte muntlig, men jeg ser for meg at du får et tema og en oppgave du må løse og 20-30min forberedelsestid eller noe slikt (husker ikke) å gjøre oppgaven og forberede deg på, så er det inn og snakke snakke snakk.
Andreas345
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 828
Registrert: 13/10-2007 00:33

Vår lærer er sensor i matte og han snakket om muntlig eksamen i dag. Han hadde hatt oppe et parti i går, hvor elevene fikk et sett med forholdsvis enkle oppgaver som de skulle løse på tavlen. F.eks. derivasjon, integrasjon, funksjonsdrøfting osv..

Så det er bare til å ha alle teknikkene inne og passe på terminologien.

Lykke til!

Og husk, du får bare ha med kalkulator, blyant og papir.
eugentr
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 18
Registrert: 26/03-2008 19:16

Okei, takk skal dere ha :) Dette blir en innholdsrik helg, hehe!
sunada
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 21/09-2008 18:05

Hei Eugen!
Her møtes eksamenskandidatene, lykke til!

Sunniva :)
Svar