Mange finner bevis vanskelig. Her er rom for spørsmål vedrørende bevis, og for å dele dine bevis med andre. Vi tenker først og fremst videregående nivå, men det er ingen begrensninger her.
Du kan nok ikke induktere mhp n her. n går mot uendelig når man trekker grensen så det gir ingen mening å anta at grenseverdien stemmer for en gitt n. Induksjonsvariabelen du eventuelt må bruke er s.
Charlatan wrote:Du kan nok ikke induktere mhp n her. n går mot uendelig når man trekker grensen så det gir ingen mening å anta at grenseverdien stemmer for en gitt n. Induksjonsvariabelen du eventuelt må bruke er s.
Pokker. Tenkte meg noe slikt. Vil det si at du ikke kan ta grensen på naturlige tall at all? Hvis en kan jeg si at
og så vise at
så må vel også grenseverdien være den samme?
Pokker. Tenkte meg noe slikt. Vil det si at du ikke kan ta grensen på naturlige tall at all? Hvis en kan jeg si at
og så vise at
så må vel også grenseverdien være den samme?
EDIT:
Her er hele skiten. Beklager at det er på engelsk, men jeg skrev det på engelsk og da ble det slik. Ja, også var det slik at jeg setter pris på både stor og liten pirking og omvelting
Let's first look at the recurrence Misplaced &
Then Unknown environment 'proof'
Now, we will want to find a solution to , and we shall show that
is a solution to the recurrence where
By subsitution the identity then becomes
Unknown environment 'proof'
Last edited by edahl on 24/06-2009 11:34, edited 2 times in total.