Sannsynlighet, Matematikk X

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
andsol
Noether
Noether
Innlegg: 34
Registrert: 01/03-2009 16:13

Heisann!

Jeg tenkte å gå gjennom faget Matematikk X nå i sommer. Jeg har sett at aschehoug selv har lagt ut de 2 første kapitlene i læreboka deres her: http://www.aschehoug.no/?marketplaceId= ... eId=844059 .. Siden boka bare består av tre kapitler, tenkte jeg å prøve å få tak den siste biten, sannsynlighet og statistikk, uten å kjøpe boka.

Er det noen her som vet om et sted hvor det aktuelle innlæringsstoffet er lagt ut? Enten det siste kapittelet ligger ute et annet sted, det er et annet forlag som har lagt ut de aktuelle kapitlene, eller det om lærestoffet ligger ute et annet sted på internett. :)
Kukaka
Cantor
Cantor
Innlegg: 115
Registrert: 11/04-2008 16:07
Sted: Hamar

Hva med å se i læreplanen og google de nevnte emnene? :) (wikipedia samt det forumet her er ofte bedre enn lærebøkene!)
Ferdig: T1
Holder på: X, R1, FY1
Skal ta: R2, FY2

Matte er et sånn typisk fag man må forstå.. Evt kaste bøker i veggen.
193
Cayley
Cayley
Innlegg: 83
Registrert: 13/02-2006 14:47

Har selv tenkt å ta dette faget som privatist til neste år. Ettersom dette er et muntlig fag - hvordan bør man prioritere å arbeide med faget for å få det beste grunnlag for eksamen? (Her må det naturligvis skilles mellom den private læring og den læring som er spesifikt nyttig til eksamen.)
Svar