Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.
Oppgave :
Tre positive tall utgjør 100. Gjør produktet av de tre tallen størst mulig..
- Jeg antar dette går under samme kapitel og ikke dobbel integrasjons opplegg? Vet ikke helt hvor jeg skal starte på det matematiske her...
Seff blir det 100/3 siden det er jevneste man kommer når man summerer tre tall for å få 100. Produktet gjenspeiles jo også da i å bli størst... Synes den sier seg selv, men så var det det å bevis dette da? Innenfor kapitlene teorien...
Last edited by meCarnival on 07/09-2009 11:20, edited 1 time in total.
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
Skrev at jeg har drevet med et v = xyz tidligere i dag og styret for å finne verdier.. Fikk ikke den helt til og antok denne er noe av det samme.. og deriverte tidligere i dag så antar det nå da går ut på deler av det samme... hmm.. men det har blitt borte fra forrige innlegg eller tok jeg det bort
Ja, ser hva du tenker, produkt er multiplikasjon og summen er addert...
Jeg prøver også får jeg se...
Ingeniørmatematikk IV
Gjort noen sprell som dette her... Er dette god nok besvart/beskrevet av min regning... Føler jeg ikke beviser at dette produktet er størst! =/... Noen ideer der?
Ingeniørmatematikk IV