Her kan brukere av forum utfordre hverandre med morsomme oppgaver og nøtter man ønsker å dele med andre. Dette er altså ikke et sted for desperate skrik om hjelp, de kan man poste i de andre forumene, men et sted for problemløsing på tvers av trinn og fag.
Finnes mange steder på nettet så hvorfor ikke her ?
Reglene er enkle
Man begynner med et integral.
Personen som først løser dette får foreslå et nytt integral, etter at løsningen har blitt verifisert. Løsningsforslag til hvordan man løste integralet må med.
Er et integral ikke løst , eller personen som løste det ikke har gitt et
nytt integral, kan hvem som helst legge ut et nytt integral etter 24 timer.
Både bestemte og ubestemte integraler kan legges ut.
Skal roe meg med postingen av nøtter, er enda lenge til Jul.
Har ikke selve løsningsforslaget til dette integralet, men jeg antar det lar seg løse uten bruk av grufulle funksjoner som ingen vet om osv. Jeg kan i alle fall si at svaret er nokså stygt, men det skal vel være mulig å komme fram til.
Svaret er riktig Charlatan og du kan legge ut nytt integral, her er en annen måte og løse integralet på. Ikke løst av meg men syntes løsningen var virkelig pen og ikke minst elegant
claudeShannon wrote:Har ikke selve løsningsforslaget til dette integralet, men jeg antar det lar seg løse uten bruk av grufulle funksjoner som ingen vet om osv. Jeg kan i alle fall si at svaret er nokså stygt, men det skal vel være mulig å komme fram til.
nå hopper jeg bukk og tresteg over endel t&t.
der u = x^2 + a^2 og du = 2x dx
som evt forenkles...
Last edited by Janhaa on 28/10-2009 10:44, edited 2 times in total.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.