Trenger nye oppgaver å løse

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Katinka
Pytagoras
Pytagoras

Hei! Jeg går siste året på den videregående skole. Jeg har valgt Matematikk R2 som et av valgfagene mine.

Til prøvene får vi til vanlig vanskelige oppgaver, men i det siste har det vært ganske tøft å skore toppkarakter. Jeg hadde bokstavelig talt gjort alle oppgavene i boka, men fikk fortsatt en 4-er. Det er frustrerende og jeg er på desperat jakt etter oppgaver som har noe med pensum å gjøre, samtidig som det er utfordrende.

Føreløpig er det greit å gjøre oppgaver som har med disse temaene å gjøre:
- Vektorer i rommet
- Trigonometri og trigonometriske funksjoner
- Integraler

Mattebøkene i skolebiblioteket holdt ikke noe særlig. De oppgavene var for enkle. Her trenger jeg ekspert hjelp! Greit å få med et fasitsvar, så jeg har noe å sammenlikne mine svar med.

Takk på forhånd :) [/list]
ettam
Guru
Guru

Du kan jo prøve deg på eksamensoppgavene på udir.

Det finnes bare dette settet i R2. Jeg har ikke fasiten. men jeg tror det er noen her på forumet som har løst den i vår. Søk litt rundt på formumet.

Det ble avholdt en eksamen i desember (for noen dager siden), men jeg har dessverre ikke dette settet.

edit: Fant noe her.
Post Reply