Abelkonkurransen 2010 vel overstått!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

DerKleineBollemann skrev:Fekk brev i posten idag.
No blir det tur!
grattis
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Jegharetliv
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 13/02-2010 20:48

Fikk Alt rett i andre runde og gikk videre. I motsetning til deg som øvde i julen, øvde ikke jeg et sekund og tok den på sparket. Trodde først jeg fikk 9 rette, men det viste seg at den første fasiten som kom var feil (Det stod at svaret på den siste oppgaven var 100), men på fredagen fant jeg ut at også den var rett.
Svarer ikke på PM dersom du spør om matteting..

Ps. Please ikke gidd å vær nerd!
Realist1
Euclid
Euclid
Innlegg: 1993
Registrert: 30/01-2007 20:39

Jegharetliv skrev:I motsetning til deg som øvde i julen, øvde ikke jeg et sekund og tok den på sparket.
Hvis det er meg du sikter til, så kan jeg fortelle deg at jeg ikke fikk øvd et sekund jeg heller. :)
Karl_Erik
Guru
Guru
Innlegg: 1079
Registrert: 22/10-2006 23:45

DerKleineBollemann skrev:Nå er det snart andre runde.
Det blir moro. Fekk 79 poeng i første runde (15 rette 4 ubesvarte og 1 feil) og er godt fornøgd med det som 10. klassing. Håper å nå finalen i år, det hadde blitt stas. 8-)

Har øvd i jula!
Jeg vil tro det er denne posten han refererer til, men som regel er det lurt å la være å mate trollene. On-topic fikk jeg også brev i posten her om dagen, så det blir Trondheimstur på meg også.
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Gratulerer til alle finalister. :)
Fibonacci92
Abel
Abel
Innlegg: 665
Registrert: 27/01-2007 22:55

Kom med jeg også;) Målet for turen blir nok å få høyere poengsum enn tiendeklassingen:P
Jegharetliv
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 13/02-2010 20:48

Realist1 skrev:
Jegharetliv skrev:I motsetning til deg som øvde i julen, øvde ikke jeg et sekund og tok den på sparket.
Hvis det er meg du sikter til, så kan jeg fortelle deg at jeg ikke fikk øvd et sekund jeg heller. :)
Jeg så at det var en som hadde skrevet hat han hadde øvd i julen. Tror det var han bollen ;)
Svarer ikke på PM dersom du spør om matteting..

Ps. Please ikke gidd å vær nerd!
Fibonacci92
Abel
Abel
Innlegg: 665
Registrert: 27/01-2007 22:55

Har noen tips til emner jeg kan se på før finalen?
Svar