Husk oppsett.
58.
a) 24,8 : 2
b) 42,6 : 2
c) 63,9 : 3
59.
a) 23,6 : 2
b) 38,4 : 3
c) 45,6 : 4
60.
a) 26,4 : 2
b) 48,6 : 2
c) 36,9 : 3
61.
a) 27,4 : 2
b) 4,6 : 2
c) 8,4 :4
62.
a) 34,8 : 3
b) 56,5 : 5
c) 47,2 : 4
63.
a) 28,4 : 2
b) 23,2 : 2
c) 35,4 : 3
Divisjonoppgaver
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- Fibonacci
- Posts: 5648
- Joined: 24/05-2009 14:16
- Location: NTNU
HEr er det vell bare rett frem deling... Dette er ikke sted for å gjøre leksene for folk, men å få hjelp. Virker som dette er rett frem kokebok. Om du har problemer med elementær deling kan du titte her.
http://www.youtube.com/watch?v=MTzTqvzW ... tube_gdata
http://www.youtube.com/watch?v=MTzTqvzW ... tube_gdata
-
- Fibonacci
- Posts: 5648
- Joined: 24/05-2009 14:16
- Location: NTNU
Vis i det minste hva du har gjort så langt, eventuellt si hvor du har problemer.
http://www.matematikk.net/ressurser/mat ... hp?t=19591
http://www.matematikk.net/ressurser/mat ... hp?t=19591
3. Husk at forumet ikke er et sted der leksene blir gjort for deg. Meningen er at man skal lære av hverandre og læring krever betydelig egeninnsatts utover det å poste et innlegg. I den forbindelse blir innlegg av typen ”Hjelp jeg har eksamen i morgen”, som det er ganske mange av, meningsløse.
Dette er vel ett klassiskt eksempel på hvordan man ikke får særlig konstruktive svar. Ha i bakhodet at ingen her er matte-maskiner som pøser ut svar og utregninger. Vi gir deg litt av vår tid for å hjelpe deg - uten å ta betaling. Er du ikke fornøyd med ett svar, vis i det minste respekt for personen som gir av sin tid for å hjelpe deg.arnulf wrote:Help me or just STFU.
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
-
- Riemann
- Posts: 1686
- Joined: 07/09-2007 19:12
- Location: Trondheim
Det å slette hjelper lite på ditt arrogante inntrykk, men vis oss hva du tenker, så er det større sjangser for hjelp hvertfall...
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
Ingeniørmatematikk IV
For en koselig fyr du er.
http://projecteuler.net/ | fysmat
-
- Noether
- Posts: 20
- Joined: 21/04-2010 17:10
ET tips, som jeg har lært av læreren min. Er at du flytter komma et plass bak altså:
24,8:2=
248:20=12,4
Så må du huske på å sette komma tilbake på plassen sin (på regnestykket. Ikke svaret). Altså:
24,8:2=12,4
Sånn håper du blir glad nå. Jeg har vist deg en bra metode å bruk på oppgavene.
24,8:2=
248:20=12,4
Så må du huske på å sette komma tilbake på plassen sin (på regnestykket. Ikke svaret). Altså:
24,8:2=12,4
Sånn håper du blir glad nå. Jeg har vist deg en bra metode å bruk på oppgavene.