3 terminsordning for ingeniørutdanning.

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Lynol
Fibonacci
Fibonacci

Jeg har tenkt å starte på ingeniørutdanning, og siden jeg på papiret bare mangler det som før het 3MX, så ble jeg anbefalt å vurdere det som kalles 3 terminsordningen. Dette innebærer at man bruker noen uker av sommerferien på å lese matte og fysikk, samt at man får et tilpasset undervisningsopplegg første skoleår.

Er det noen som har erfaringer med dette kurset? Er det gjennomførbart for en gamling på 31 som ikke har sittet på skolebenken på flere år?
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann

Lynol wrote:Jeg har tenkt å starte på ingeniørutdanning, og siden jeg på papiret bare mangler det som før het 3MX, så ble jeg anbefalt å vurdere det som kalles 3 terminsordningen. Dette innebærer at man bruker noen uker av sommerferien på å lese matte og fysikk, samt at man får et tilpasset undervisningsopplegg første skoleår.
Er det noen som har erfaringer med dette kurset? Er det gjennomførbart for en gamling på 31 som ikke har sittet på skolebenken på flere år?
for noen år sia etterutdanna jeg meg i matematikk. han ene jeg studerte med hadde gjennomgått denne ordninga, og syntes den var tøff og intensiv. han var forresten over 40 år og klarte seg bra.
er du motivert og klar for mer matte og skole går dette bra...
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Post Reply