E=mc^2?? Er det noen som vet???

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

venn
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 20/09-2005 19:22

Tok ikke med Kent som kom med en bra forklaring han og, og mer stoff.

Finnes det ikke bare en relativteori? Den som forklarte hvor forferdelig mye energi det kan finne i en atom vha. cellespalting
eeiirriinn
Cayley
Cayley
Innlegg: 62
Registrert: 08/01-2005 19:03
Sted: norge
Kontakt:

venn skrev:Tok ikke med Kent som kom med en bra forklaring han og, og mer stoff.

Finnes det ikke bare en relativteori? Den som forklarte hvor forferdelig mye energi det kan finne i en atom vha. cellespalting
det du snakker om nå er den spesielle,herr altvitende...
den som vet hva den ikke vet, vet mer enn den som tror den vet....
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

eeiirriinn skrev: ja.... :? jeg tror på at du skjønner den spesielle relativitetsteorien ja, det gjør jeg også... Jeg sikter faktisk til den generelle som jeg er ganske sikker på at du ikke helt forstår innholde i, passe gløgg eller ikke....
...da er vel nettopp utfordringen å prøve å forklare teorien på en slik måte at mottakeren forstår i hvertfall noe utifra "sitt nivå".

I Norge strever vi med rekrutteringen til realfag. Derfor er nettsteder som dette et kjempebra tiltak. Jeg forstår hva "eeiirriinn" mener, men ingen på dette forumet må la seg skremme bort fra å spørre alikevel.

Så er det jo også slik at "det skrevne ord" ofte lett kan mistolkes. Humor ironi, etc. kan jo vanskelig la seg uttrykke i korte tekster som her på forumet.
Gjest

Finnes det jobber til ferdigutdannede fysikere?
Svar