Fant et gratis microsoft program som viser deg svar og utregninger (+ mye mer)
Sjekk ut bloggen, der er det også download link: http://mattegreier.blogspot.com/2011/02 ... cs-40.html
Fortsatt god dag!

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
mstud wrote:"The following equation or system of equations is too complex for Microsoft Mathematics to solve" Eller at hvis jeg prøver å bruke det til å finne et integral, gir det meg bare opp at svaret er det integralet jeg skrev inn
Okey, har ikke fått sjekket programmet helt ut enda. Men skal slenge inn noen oppgaver i løpet av kvelden, så får vi se hva det får tilmstud wrote:Enkelte ganger gir det jo også trinn-for-trinn løsninger, men det er vel helst på enklere oppgaver enn de du og jeg holder på med..
Tegner også grafer, men dessverre kan man ikke kontrollere enhetene på aksene slik man av og til blir bedt om i oppgaver, bare områdene for x og y den skal vise. Er det gratis programmet jeg har sett som kommer nærmest opptil Matematica, som jo koster en god del...
mstud wrote:Siden du liker programmet, vil du kanskje også ha det som Add-In i Word, så får du en fane i Word som heter "Matematikk" Veldig greit hvis du vil f.eks. gjøre innleveringer e.l. i matte på PC (slipper å eksportere til Word fra selve programmet, og kan til og med gjøre beregningene i Word!!!)
Okei, var kanskje litt vel optimist, men det går hvis du bruker MathType som mellomstasjon. Fremgangsmåte:mstud wrote:Et stort lite spørsmål: HVORDAN får du det til å gi noe ut i tex?
Jeg kan ikke se noe om tex verken i innstillinger, hjelp eller noe annet sted.
Hei! Nå har jeg funnet et gratisprogram som kan gjøre enda mer, bare jeg får det til å gjøre det jeg vil...Razzy wrote:mstud wrote:"The following equation or system of equations is too complex for Microsoft Mathematics to solve" Eller at hvis jeg prøver å bruke det til å finne et integral, gir det meg bare opp at svaret er det integralet jeg skrev inn
Det samme har jeg også fått, det ser rett og slett ut som det er begrensninger her...
Okey, har ikke fått sjekket programmet helt ut enda. Men skal slenge inn noen oppgaver i løpet av kvelden, så får vi se hva det får tilmstud wrote:Enkelte ganger gir det jo også trinn-for-trinn løsninger, men det er vel helst på enklere oppgaver enn de du og jeg holder på med..
Tegner også grafer, men dessverre kan man ikke kontrollere enhetene på aksene slik man av og til blir bedt om i oppgaver, bare områdene for x og y den skal vise. Er det gratis programmet jeg har sett som kommer nærmest opptil Matematica, som jo koster en god del...
mstud wrote:Siden du liker programmet, vil du kanskje også ha det som Add-In i Word, så får du en fane i Word som heter "Matematikk" Veldig greit hvis du vil f.eks. gjøre innleveringer e.l. i matte på PC (slipper å eksportere til Word fra selve programmet, og kan til og med gjøre beregningene i Word!!!)
Den skal jeg instalere, det er jo veldig greit å ha det lett tilgjengelig. Kommer nok til å bruke programmet mest hvis jeg henger fast på små oppgaver, med tanke på at det ikke klarer alt.
Okei, var kanskje litt vel optimist, men det går hvis du bruker MathType som mellomstasjon. Fremgangsmåte:mstud wrote:Et stort lite spørsmål: HVORDAN får du det til å gi noe ut i tex?
Jeg kan ikke se noe om tex verken i innstillinger, hjelp eller noe annet sted.
1. Høyre klikk på det du vil kopiere og velg Copy special - MathML
2. Lim rett inn i MathType
3. Bare merk det igjen og lim inn her (MathType kan jo stilles inn på å gi ut i Texkoder)
MathType er et program som jeg skriver alle formlene mine i, istede for å skrive Texkoder direkte. Kan lastes fra google mener jeg
Microsoft Mathematics må utforskes litt mer, men syntes Wolfram Mathematica 7 for students virket bra, men kanskje litt for komplisert i forhold til mitt behov, (dette er ikke et gratis program, det må altså enten kjøpes eller trylles frem).mstud wrote:Programmet heter Euler Math Toolbox, og kan lastes ned gratis her.
Krever bare litt mer tid å lære seg å bruke, fordi man ikke kan trykke på en knapp for å få løsningen, men må skrive inn noen bestemte kommandoer, imidlertid har en større kontroll over hva det gjør enn man har i f.eks. Microsoft Mathematics.
Så får vi se om jeg blir en "avansert programmerer" også en dag
(Og kan lage en uslåelig konkurrent til Microsoft Mathematics)