Kom over en annen nettbasert LaTeX-program som heter imgtex. Tror det er den som er implementert på de forskjellige wiki-typene.
Sendte anmodning til administratoren om at de burde gå over til imgtex. Det er gratis og ikke så veldig vanskelig å installere, spesielt ikke når man har lagt inn mimetex fra før.
Tre ting som er fint meg imgtex fremfor mimetex er at 1) det er mye vakrere, 2) den støtter linjeskift uten at du får en stygg <br> og 3) man kan skrive f'(x) direkte i LaTeX koden.

Jeg tror imgtex har støtte for å inkludere alle mulige LaTeX-pakker fra den ordentlige versjonen, noe jeg også tror mimetex ikke kan.
mimetex:
[tex]\int_0^\infty{x^{2n} e^{-a x^2}\,dx}= \frac{2n-1}{2a} \int_0^\infty{x^{2(n-1)} e^{-a x^2}\,dx}= \frac{(2n-1)!!}{2^{n+1}} \sqrt{\frac{\pi}{a^{2n+1}}} = \frac{(2n)!}{n! 2^{2n+1}} \sqrt{\frac{\pi}{a^{2n+1}}}[/tex]
Samme kode i imgtex:

(må ta det som eget bilde siden imgtex ikke funker når det kalles eksternt).
Kode for LaTeX'en jeg brukte her:
Code: Select all
\int_0^\infty{x^{2n} e^{-a x^2}\,dx}= \frac{2n-1}{2a} \int_0^\infty{x^{2(n-1)} e^{-a x^2}\,dx}= \frac{(2n-1)!!}{2^{n+1}} \sqrt{\frac{\pi}{a^{2n+1}}} = \frac{(2n)!}{n! 2^{2n+1}} \sqrt{\frac{\pi}{a^{2n+1}}}
http://www.eaflux.com/imgtex/interactive.html