Korleis regne ut arealet av et område med lommeregneren ?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
nøden&nåden
Cantor
Cantor

Hei!

Jeg har en Casio CFX-9850 GC PLUS och skal regne ut arealen av et område - korleis gjer man?
mstud
Grothendieck
Grothendieck

Hvis det er å regne ut arealet av området under en graf du allerede har tegnet (v. legge inn funksjonen og trykke F6 (draw) ), kan du trykke F5 (G-solv), F6 (pil høyre) , F3 ([tex]\int \ dx[/tex], så trykker du på du på X-knappen og får opp:"enter Lower Bound" legg inn nedre grense, trykk EXE, trykk på X-knappen en gang til og du får opp "enter Upper Bound" legg inn øvre grense og trykk på EXE, så får du arealet...

Ellers kan man antagelig også regne ut arealet som et bestemt integral ifra RUN-menyen (det kan jeg på min, men jeg har fx-9860GII), tror det var litt annerledes på de forrige versjonene, derfor vet jeg ikke hvordan du kan gjøre det på din kalkulator...
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.

Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.
Post Reply