Dette burde jeg kunne, men det har rett og slett gått helt i glemmeboken. Hvordan skal jeg ut i fra ett sett med ligninger tegne disse planene i rommet for å se OG bevise at de har et felles skjæringspunkt?
5x - 6y + 7z = 3
2x - y + 3z = 2
2x - 4y + 6z = -1
Tegne plan ut i fra en ligning.
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Du kan løse hver av ligningene med hensyn på z. Da har du tre funksjoner mhp x og y. Da kan du plotte de med meshgrid og surf slik jeg gjorde i den andre tråden. Du kan zoome inn med axis-kommandoen og velge synsvinkel med campos-kommandoen (campos = camera position).
Se om du får det til selv! Se på det jeg gjorde, det er nesten det samme. Legg ut koden din, så skal jeg se på det.
Edit: Lag funksjonene mhp z og lag meshrid av [x,y]. Det burde jeg egentlig gjort i den andre tråden, uten at det har så fryktelig mye å si.
Se om du får det til selv! Se på det jeg gjorde, det er nesten det samme. Legg ut koden din, så skal jeg se på det.
Edit: Lag funksjonene mhp z og lag meshrid av [x,y]. Det burde jeg egentlig gjort i den andre tråden, uten at det har så fryktelig mye å si.

An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Lao Tzu
Aha.
Vel, tegning for hånd blir litt kronglete å forklare over et forum. Kanskje du kan finne noen instruksjoner på det på google eller youtube eller noe. Blir nok enklere da.
Vel, tegning for hånd blir litt kronglete å forklare over et forum. Kanskje du kan finne noen instruksjoner på det på google eller youtube eller noe. Blir nok enklere da.

An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Lao Tzu