Varsling før tentamen?!!?!?!?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Ginahr
Fibonacci
Fibonacci

Vi hadde mattetentamen for en stund siden men jeg var ikke der. Jeg fikk beskjed om at jeg fikk ta den på nytt, men ikke når. Så fikk jeg melding i dag kl. 6 at jeg skal ha mattetentamen i morgen kl 8! Jeg har vert syk og ikke øvd.
Er det ikke enn varslingstid for tentamen? Må jeg ta den når jeg hat fått så kort varsling? Er det lov?
Karl_Erik
Guru
Guru

Du har jo fått varsling om når det skulle være tidligere, men lot være å møte opp. Tentamen er 'bare' en stor prøve, så jeg tror ikke det er noen spesielle regler rundt den. Tror heller ikke du generelt har noe krav om å få ta igjen prøver om du velger å være borte, så akkurat hvor mange regler du har å stå på her vet jeg ikke.
MatteNoob
Riemann
Riemann

Du skulle jo vært forbredt til den første tentamensdatoen, så at du har hatt bedre tid burde jo bare forbedre prognosene for deg. Har aldri hørt at det eksisterer noen regler for gjennomføring av tentamen på senere tidspunkt.
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Aleks855
Rasch
Rasch

Regelverket er ganske entydig på sånt. Hadde du forberedt deg til den første, burde du vært mer enn forberedt på den neste. Du fikk tross alt bedre tid enn alle som møtte opp på den første.
Post Reply