R2 som privatist

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Martheee
Noether
Noether
Innlegg: 41
Registrert: 27/03-2011 20:55

Hvilke bøker anbefaler dere til R2? Vil gjerne høre erfaringer eller meninger om bøkene.
Det står mellom Sinus R2 (cappelen) og Matematikk R2 (Aschehoug). Har brukt de fra Aschehoug nå i R1, men kjøpte meg sinus og cosinus R1 selv. Sigma har jeg aldri prøvd.
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Sinus

+

PatrickMT på youtube

Khan er litt for treg for min smak =)
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
trapes
Noether
Noether
Innlegg: 42
Registrert: 06/05-2011 10:32
Sted: Nord-Trøndelag

Hei!
Jeg har brukt Matematikk R2-boka på skolen i år, og er veldig fornøyd med den. I vårhalvåret har jeg også tatt matematikk x som privatist, og da lånte jeg ei bok av en lærer på skolen. Det var da Sinus Matematikk X. Personlig syntes jeg at Sinusboka var vanskeligere å få grep om, og at Matematikk R2-boka var flinkere til å gi eksempler på nye ting som skjedde i oppgavene. Jeg har ikke prøvd Sinus R2-boka, men har altså hatt en bedre opplevelse med Aschehoug sin bok enn Cappelens i år. :-)
NTNU
Svar