Ekstraemne tallteori

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci

Lurer på å ta et ekstra fag dette semesteret mitt

Går første året og føler mattefagene er enkle, mens fysikk er det jeg må jobbe litt med. Tenker å ta et ekstra fag, nemmlig tallteori.

Det krasjer ikke med timeplanen min. Noen som kan komme med noen anbefalinger til om jeg burde ta ekstra fag?

Eventuelt om faget er artig.

MA1301

EDIT:faget er også obligatorisk senere i løpet så
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
tosha0007
Cayley
Cayley

Går heilt fitnt og ta ekstra fag. Så enkelt er det. Dersom arbeidsmengda blir for stor kan du i verste fall berre hoppe av seinare, men eg rekner med du vil ha null problem med fem fag. Talteori er dessutan veldig kult!
drgz
Fermat
Fermat

Nå har jeg ikke hatt tallteori, men å ta ekstra fag pleier som regel å gå greit, litt avhengig av arbeidsmengden i fagene du tar samtidig. Har selv hatt syv fag på et semester, men det gikk bare pga det var noe overlapp mellom to av fagene, samt at det ikke var øvinger som skulle inn hver eneste uke i alle fag.

F.eks, hvis du har tenkt å skrive alle ling.alg øvinger i LaTeX (og andre øvinger), så er det ikke sikkert at du rekker å gjøre alt det du skal ;)
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci

Øver i lin alg i latex
ingen øvinger i analyse
Øvinger i mek fy i latex
Øvinger i ITGT ikke latex
Tallteori - ingen øvinger
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Post Reply