Jeg skal ta eksamen i R2 denne høsten som privatist og lurer derfor på hvilken kalkulator jeg bør velge?
Hva bruker dere?
Hvilken kalkulator bør jeg velge?
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Hvis du skal studere videre, sjekk hvilken kalkulator som kreves der.
NTNU krever f.eks. Citizen SR-270X til eksamen (ikke grafisk).
Om du vet hvordan du bruker en grafisk kalkulator er det nyttig til R2.
NTNU krever f.eks. Citizen SR-270X til eksamen (ikke grafisk).
Om du vet hvordan du bruker en grafisk kalkulator er det nyttig til R2.
http://projecteuler.net/ | fysmat
-
- Cayley
Jeg tar opp matte r2 på bjørknes og jeg bruker Casio fx-9860GII, den var i hvertfall lov å bruke på 1T, R1 og R2 eksamen.
EDIT: Den er grafisk

-
- Grothendieck
Samme har jeg brukt, hvis du ikke har tenkt/anledning til å bruke PC på R2-eksamen, er den nesten uunnværlig når det gjelder å spare tid, ikke mest fordi den er grafisk, men den kan f.eks. løse ligninger, bestemte integraler osv. fra det vanlige regnevinduet.Matematikatryll wrote:Jeg tar opp matte r2 på bjørknes og jeg bruker Casio fx-9860GII, den var i hvertfall lov å bruke på 1T, R1 og R2 eksamen.
Clas Ohlson / Europris er steder du kan få den en del billigere enn til full pris i bokhandel.
Får heller våge seg at hvis du skal studere videre på f.eks. universiteter, må du kjøpe ny kalkulator fordi grafisk kalkulator ikke er tillatt der. Tror allikevel det er lov på en del høyskoleutdanninger. Den tilsv. fx-82ES, kan gjøre veldig mye mindre.
Ellers er også kalkulatoren til parabel.no grei å laste ned og bruke hvis du vil ha grafisk ++.
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.
Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.
Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.