Hei! Jeg vil gjerne ha svarene mine med med pi og kvadratrot, istedenfor bare tall. Jeg vet Casio har en funksjon for dette, men får det ikke til med min Texas TI-84.
Eks: Når jeg taster inn [symbol:rot] 34 * [symbol:rot] 78 , får jeg 51,49757276. Er det mulig å få dette til å bli i et kvadrarrotsvar?
Eks: Når jeg taster inn sin-1(-1) så får jeg -1,57079.. Er det mulig å få dette til å bli et svar med [symbol:pi] ? Det skal bli
- [symbol:pi]
2
Dette gjør svarene endel penere!
Eksaktverdier på Texas
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Grothendieck
Har ikke Texas selv, men vil tro det er nnstillingen for om svaret skal være brøk/ desimaltall som avgjør dette.
Prøv å sette Answers til Frac...
I manualen for TI_84 står det:
Prøv å sette Answers til Frac...
I manualen for TI_84 står det:
Manualen ligger her: http://education.ti.com/downloads/guide ... ook_EN.pdfAnswers: Auto Dec Frac Controls the format of the answers...
Answers: Auto, Dec, Frac
Auto displays answers in a similar format as the input. For example, if a fraction is entered in an
expression, the answer will be in fraction form, if possible. If a decimal appears in the expression,
the output will be a decimal number.
Dec displays answers as integers or decimal numbers.
Frac displays answers as fractions, if possible.
Note: The Answers mode setting also affects how values in sequences, lists, and tables are displayed. Choose Dec or Frac to ensure that values are displayed in either decimal or fraction form. You can also convert values from decimal to fraction or fraction to decimal using the FRAC shortcut menu or the MATH menu.
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.
Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.
Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.